JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
HONDA CIVIC MB2 B18C By Ernest
ernest
Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na forum, założenie tematu z moim samochodem mogło nastąpić dużo wcześniej ale jakoś nie miałem motywacji i chęci. Poprzednia bryka to EJ9 1.4is, bordowe na białych OZ ...

Teraz wszystko się zmieniło ponieważ stałem się posiadaczem Civica MB2 z moim wymarzonym silnikiem JDM B18C Jupi! z integry GSR (DC2)
Poprzednia historia w rękach poprzednika https://mkh.stref...amp;t=8215

Opis:

MODEL:
MB2 polift 1999r.

SILNIK:
JDM B18C z integry GSR zalany olejem 5w30 MOBIL MOC 180 km i 181nm
Skrzynia y80 z LSD

DOLOT:
Parówa + stożek SIMOTA

UKLAD WYDECHOWY:
4-2-1 z integry + Kwasówa 2.5' z środkowym i końcowym m-tech'ach

ELEKTRYKA:
Szyby przód (od kierowcy coś nie działa, { ogarnie się }), lusterka, działająca klima, centralny zamek (nie działa)

KOMPUTER:
p72 strojony w 2013 przez Grafixa
Procedura 5,5 rpm,
V-TEC od 4,5 rpm

ZAWIESZENIE:
Gwint MTS z ej/ek
Rozpórka przód góra STAFFA, przód dół OEM, Tył dolna STAFFA
Duże tuleje tylnego wahacza poliuretan

UKŁAD HAMULCOWY:
Przód MIKODA nie wiem jeszcze czy seria czy z vti
Tył tarcze nie wiem jeszcze czy seria czy z vti
Ogólnie to z przodu są większe niż w mojej 1.4is, a tył nie mam porównania bo stara ma bębny.

KOŁA:
OZ RACING SUPERTURISMO 16' BIAŁE
GUMA NEXEN n6000 205/45

BODY-KIT:
oem chlapacze, oem lotka, dokładka przód z vti

Na pewno można o tym wiele więcej napisać, ale to na pewno będzie z czasem Oczko ;)
Ogólnie to sam jeszcze nie ogarniam pod każdym względem że mam coś takiego i proszę o wyrozumiałość jak bym palnął jakąś głupotę ... he

Plany jak na razie mam takie aby wymienić olej i inne płyny, uszczelkę przedniej szyby, naprawić otwieranie szyby od kierowcy, zrobić konserwacje od spodu, drążki kierownicze wymienić. A i muszę się udać do kogoś ogarniętego aby sprawdził i jak coś wyregulował zawory, bo bardzo delikatnie je słyszę i mnie to trochę denerwuje, może to kwestia wymiany oleju ?
Dalsze plany hyyy, czas pokaże co się będzie działo.

TAK WYGLĄDA

Img

Img

Img

Img

Img

Img

Img



Img
Edytowane przez ernest dnia 11 maj 2015 22:35:55
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Ładnie ładnie Uśmiech :) Witaj na forum Uśmiech :)
Fajne są te silniki z integry a jak to brzmi Hehehe :D Uśmiech :)

Widzę że już druga Honda z krakowa z tym silnikiem, ostatnio na spocie było jojko z tym silnikiem na KR. Oczywiście bardzo dobrze i zapraszamy na spot Hehehe :D koniecznie pochwal się na żywo Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Bolix
To już kawał silnika, nie ma co porównywać z 1.4 Oczko ;) Nie jestem pewien ale chyba kilka dni temu przez Rytro jechałeś, zauważyłem mb na białej feldze z lotką i wydechem nie przypominającym serii Uśmiech :) Pozostało pogratulować i życzyć powodzenia w dbaniu i modzeniu Język 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
Dzięki, ogólnie to jestem trochę w stresie aby coś się dziwnego nie stało/ujawniło... Z czasem wszystko będzie jasne.
Postaram się być na spocie w niedzielę Oczko ;)
To pewnie ja he, dość często kursuje w stronę Piwnicznej Uśmieszek :]
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Bolix
To może Cie złapię w Piwnicznej i na żywo oglądne Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
freerider
Autko mruczy pięknie Uśmiech :) zaskoczy niejedno mocniejsze Uśmiech :) modź dalej ale z głową bo wygląda naprawde fajnie
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
Bardzo dawno nic nie pisałem ....
Cały czas staram się coś robić przy samochodzie, a brakuje mi czasu aby coś popisać na forum ... Teraz postaram się nadrobić straty których trochę się nazbierało ... xD

Standardowo po zakupie wszystkie filtry i olej 5w40 mobil wymienione.

Najgorszą sprawą po zakupie była podsufitka która wisiała jak baldachim ... Zdemontowałem i okleiłem ją czarnym materiałem, żeby nie było kontrastu wszystkie plastiki zostały wymalowane na czarno tak aby wnętrze było całkiem czarne Uśmiech :)

Img Img

Kolejną sprawą był przegląd i renowacja zawieszenia, do wymiany poszły drążki kierownicze i łączniki stabilizatora. Wachacze zostały trochę odnowione, oczyściłem je i wymalowałem. Tył okazał się gorszy bo musiałem wymienić prawy zacisk bo na starym nie było ręcznego. Wymieniłem cały płyn hamulcowy, a odpowietrzanie całego układu postawiło nerwy na skraju wytrzymałości. Po wielu próbach udało się wszystko odpowietrzyć ...

Img

Został zrobiony przegląd i odgrzybianie klimatyzacji.

Img

Wymieniłem licznik z mph na km/h. Wcześniej wizualnie nie było widać jak się wskazówka podnosi xD. Przynajmniej już nie będzie tak jak moja siostra jechała 100mph i mówi "eee dopiero sto ..." a ja się śmieje i mówię no tak sto ale mil czyli 160 mamy Uśmieszek :] jej mina bezcenna xD

Img

Silnik dostał nowe OEM świece firmy NGK

Img

Pod koniec tamtego roku zakupiłem trochę rzeczy:
Uszczelka zaworu vtec OEM honda
Uszczelka pokrywy zaworów elring
Uszczelka miski olejowej takoma
Olej LIQUI MOLY 5W40
Płukanka silnika firmy BG

Img

Na początek trzeba było zrobić wycieczkę aby zagrzać silnik na maksa, i jako pierwsza z tych rzeczy została zastosowana płukanka którą wlałem i silnik pracował na niej przez 25min (tak jak było w instrukcji) po płukaniu spuściłem olej z płukanką.
Kolejną sprawą w tym dniu była wymiana starej uszczelki vteca zaczęła lać od jakiegoś czasu. Przy jej wymianie okazało się że ktoś zaoszczędził i napchał tam silikon .... Killer trochę czyszczenia było aby to doprowadzić do porządku.

Img Img

Następnym etapem było ściągnięcie pokrywy zaworów, i końcu zobaczyłem górę silnika która mnie zaskoczyła bardzo pozytywnie, wałki są w nienaruszonym stanie, na jednej krzywce minimalna ryska a tak to ideał Uśmiech :) Ogólnie góra jest bardzo czysta po przetarciu starego oleju wszystko się świeciło jak nowe. Nadszedł czas sprawdzenia luzów zaworowych ..... po sprawdzeniu Wow :oBlee ani jeden z zaworów nie miał poprawnej szczeliny, wszystkie były tak ciasne że szok. wydechowy jak powinien mieć między 0.17-0.21 to 0.15 nigdzie nie weszło na ssących to samo i pierwsza myśl że ona nigdy nie mogła jechać tak jak powinna a nie było wcale tak źle bo było około 7.4 do 100km/h. Trochę zeszło na zrobieniu klucza do ustawiana zaworów co szło mi i kumplowi tak jak by to sąsiedzi robili ... LOL 2 Po 2h zawory ustawione tak jak bóg przykazał Jupi! Skręcenie wszystkie wymiana filtra oleju i wlanie nowego i gotowe, o 2 w nocy nadszedł czas na sprawdzanie efektów prac. Pierwsze odpalenie mega Git cisza, nie tak jak zawsze że przez 1min słychać było zawory na zimnym silniku, kolejna rzecz co zauważyłem to że nie ma takiego delikatnego pukania z wydechu na jałowym. Po dogrzaniu silnika pełen gaz i od razu była różnica że dół jest o wiele mocniejszy jak wcześniej a i na górze dużo lepiej się wkręcała, teraz nie muszę czekać aż się check zaświeci, teraz to on czeka na mnie xD

Img Img Img

Dla sprawdzenia nagrałem filmik jak wygląda sprawa z przyśpieszaniem:

YouTube Video


Uśmiech :)
Edytowane przez ernest dnia 03 marzec 2015 22:55:31
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
karoool
kawał dobrej roboty Git

Oby Honda długo i bezawaryjnie jeźdźiła Hehehe :D
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Ładnie ładnie Hehehe :D dobre przygotowywanie samochodu do sezonu Uśmiech :)
Z podsufitką zapewne było masę roboty... zabawy... masakra napewno.
Olej widzę bardzo dobry wybrałeś Hehehe :D !

Świec osobiście nie polecam NGK, chyba że do kosiarki itp zeby nie tracić kasy Uśmiech :) szybko padają. Ja kupuje Denso do wszystkiego co się da Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
Oj było trochę roboty z podsufitką ale na szczęście się opłaciło Oczko ;)
O olejach czytałem wiele w ostatnim czasie .... Wybrałem taki aby mieć spokojną głowę że silnik jest chroniony tak jak powinien i że jest to olej syntetyczny w 100% a nie jak u nas prawo dopuszcza nazywać oleje mineralne z dodatkami uszlachetniającymi które sprawiają że ma właściwości oleju niby syntetycznego... Też wiele olejów jest podrabianych i nie chce na taki trafić. Wybierałem pomiędzy firmami AMSOIL, MILLERS, LIQUI MOLY ceny wszystkich w miarę podobne.
Z świec nie wiedziałem co wybrać to wybrałem to co było montowane fabrycznie w tych silnika, na jakiś czas starczą Oczko ;)

Ostatnio zrobiłem trochę zakupów nie przymusowych xD Uśmiech :)

Wpadła gałka SKUNK2 oryginał o wadze 430g. Biegi wchodziły ładnie a teraz to już prawie same wchodzą.

Img Img

Kupiłem pokrywę zaworów do b-serii, którą odnowię i zostanie u mnie na zawsze w jakimś ciekawym miejscu Uśmiech :)

Img

2 x Pokrywa na świece aluminiowa z SKUNK2

Img

3 x korki oleju MUGEN POWER ( trzy kolory: czarny, bordowy/czerwony, srebrny )

Img Img Srebrny zakręcony już w silniku.

4 x 8szt. śrubek SKUNK2 z anodowanymi podkładkami

Img Img

2 x nakładka na zawór vtec firmy SKUNK2

Img Img

1 x uchwyt chłodnicy firmy EPMAN

Img

Dziś miałem trochę pracy przy samochodzie... Wczoraj rozwaliłem wycieraczki których nie wyłączyłem w poprzednim dniu i wsiadając do samochodu odpalam aby się grzało a tu od razu fik wycieraczki w górę a śnieg na szybie .... Killer Na szczęście udało się to dziś naprawić i wszystko działa tak jak powinno Uśmiech :) Przy okazji zamontowałem resztę elementów do komory silnika. Został wyczyszczony i zabezpieczony filtr powietrza środkami firmy simota.

Img Img

Tu jeszcze zdjęcie pokrywy po wstępnym czyszczeniu z innymi komponentami.

Img

To co mi zostanie wystawiam na olx lub jak ktoś chętny to proszę dać znać na pw. Ogólnie to jestem w stanie sprowadzić takie czy inne komponenty za w miarę przyzwoite pieniądze Oczko ;)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
No No ładne gadżeciki Uśmiech :)
Niby srubki, pokrywki, zakrętki a pod maską sporo to upiększy Uśmiech :)
Owszem, najczęsciej podrabiają te najbardziej znane oleje jak Castrol itp. Niby sportowy, pełny syntetyk a w porównaniu do Millers itp jest o pół tanszy... więc musi być coś na rzeczy.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
JaRule
Fajna furka, mody jak najbardziej na +
Często widuję w SS Oczko ;) Naprawdę extra wygląda i może zaskoczyć niepozornością Uśmiech :)

Ale co do silnika to jesteś pewien, że to b18c? bo według mocy to mi to bardziej wygląda na b18c1 USDM GS-R
"W dziczy jak Clark Kent chcę historii bronić,
tylko ludzka głupota mnie osłabia jak kryptonit."
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
Dzięki Oczko ;) Niepozorność to podstawa, ale i tak nie raz się ktoś skusi xD
Silnik to w 100% b18c GSR , nie mylić z japońskim b18c spec R bo to są dwa różne silniki.

.......................... B18c GSR............B18c-R
Komputer................ P72...................P73
Seryjna moc...........170/178HP............197HP ( gsr miał dość sporą tolerancję mocy )
Moment obrotowy......174Nm..............181Nm
Stopień sprężania.......10.6:1..............11.1:1 ( różnica w tłokach, nie w wykorbieniu )
Odcięcie.................8500rpm............8600rpm
Wałki rozrządu w gsr podobno takie same jak w c5/c6 a b18c-r ma takie jak były tylko montowane w b16b
W moim brak ręcznej obróbki głowicy co jest w b18-R
Największą różnice robią kolektory ssące, gsr ma taki sam jak b18c4 z iab jest nieco wygodniejszy na niższych obrotach ale przy wyższych robi większe opory niż kolektor zastosowane w b18c-R/c6/c5. Dźwięk vteca też jest znacznie stłumiony przez ten kolektor z iab ... Przez kolektor też są inne momenty załączania vteca gsr 4500rpm a spec R 5800rpm. Na pewno czegoś zapomniałem napisać lub po prostu o czymś nie wiem...
Chodzą mi po głowie myśli zmiany kolektora ssącego i wydechowego na 4-2-1 co uczyni że na pewno przybędzie trochę mocy po strojeniu i dźwięk vteca się znacznie poprawi. Może kiedyś to się zrobi.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Dudu
"Kiedyś" czyli do miesiąca czasu Hehehe :D
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
W głowie to siedzi ale do realizacji to jeszcze trochę jest ...

Ostatnio zamówiłem kolejne graty do rozrządu i skrzyni.

Pompa wody GMB
Napinacz KOYO
Pasek rozrządu GATES
Olej MTF honda

Img

Wszystko jest już na swoim miejscu. Nie wiem jaki olej był wcześniej w skrzyni ale wszystko wskazuje na to że był to nie oryginalny mtf bo skrzynia po zmianie oleju działa lepiej i co najważniejsze nie ma zgrzytania przy zmianie na maksymalnych obrotach z 2 na 3 , czego tez powodem jest zły olej w tej skrzyni. Zmiana rozrządu poszła dość sprawie i bezproblemowo. Przy okazji ściągnięcia pokrywy sprawdziłem zawory i jeszcze 3 zostały delikatnie przestawione. Teraz silnik na jałowym chodzi tak że nie męczą mnie już jakieś dziwne odgłosy ... no poza LMA ( kasownikami vteca ) które czasem dają oznaki że ich czas się kończy.

Tu jeszcze test przyśpieszenia i sprawdzanie efektu prac przy rozrządzie i skrzyni
YouTube Video


Niezielny wypad (zrobiłem też rekordowo niskie spalanie bo zeszła poniżej 8L ale i tak czasem widziała vteca i nie tylko bo policje też ... FuraCzytaj!Krzyk )

Img Img Img
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Widziałem Cię w Poroninie w niedziele Uśmiech :) Ja jechałem do Zakopca a ty Z.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
No tak, ja Cię w ostatniej chwili zobaczyłem Oczko ;)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
ernest
Dawno nic nie pisałem, a jest o czym ... Uśmiech :)
Zmieniło sie bym powiedział bardzo dużo w ostatnich dwóch miesiącach. Silnik dostał drugie życie, został zrobiony kapitalny remont i przy okazji zostało zmienione troche części w środku. Po rozebraniu silnika okazało się ze są uszkodzone dwie środkowe tuleje, miały wżery tak jak by zrobiła to rdza i siadł nadwymiar by to zniwelować. Panewki były w dobrym stanie ale jak już były na wierzchu to zostały wymienione. Pompa oleju została sprawdzona i jest w dobrym stanie. Głowica po sprawdzeniu, frezowaniu i docieraniu gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy, zostały sprawdzone prowadnicę i zawory które były w dobrym stanie i nie było sensu ich wymieniać. Wszystkie uszczelki silnika zostały wymienione na nowe. Przy okazji została rozebrana też skrzynia w której zostały wymienione dwa łożyska, synchronizator trzeciego biegu i jego popychacz i łożysko oporowe sprzęgła. Wszystko troche trwało ( pięć tygodni ) teraz silnik przelatał już ponad 2000km i docieranie zostało zakończone. Olej zmieniony na 5w40 liqui moly. Teraz pozostało to wystroić i zobaczyć co potrafi xD. Juz nie ma porównania z tym co było a co będzie po strojeniu to się zaczynam troche bać ... xD Cała robota wykonana przez chłopaków z honda team kokotow.

Do silnika wpadły takie graty:

Tłoki nadwymiarowe b16b (max doprażające dal b-serii) CR z tą głowicą jest +/- 12.4:1
Panewki ACL race
Kolektor ssący integra type-r
Przepustnica 64mm integra type-r
Walki b18c GSR
Uszczelniacze zaworów OEM honda
Uszczelka głowicy OEM honda
Kolektor wydechowy 4-2-1 OEM integra type-r (jeszcze nie założony)

Ostatnio też zakupiłem i wymieniłem tarcze i klocki z przodu i z tyłu na nawiercane i nacinane firmy mikoda, z przodu zrobiony swap z 262mm na 282mm i nie ma porównania z tym co było dotychczas.

Strojenie u grafixa za dwa tygodnie, wstępne na drodze a w późniejszym czasie będzie na hamowni i wszystko się wyjaśni xD nie chce zapeszać ale +200 powinno się pojawić Uśmiech :)
Edytowane przez ernest dnia 13 sierpień 2015 18:00:20
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Dudu
Honda już chyba dotarta, prosta koło mojego domu zaliczona na 5 !
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Bartekk
No trzeba przyznać wszystkie części i modyfikacje robią dobrą robote na drodze niech tylko skończą remonty na naszych trasach to z V teca zchodzić nie bedziesz Hehehe :D
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Honda Jazz II Byłe Pojazdy 12 17 lipiec 2016 18:41:44
Honda Civic EK3 by Czarodziej Twój Samochód 18 22 czerwiec 2016 23:08:21
Honda Civic EJ9 Byłe Pojazdy 64 05 luty 2016 14:30:01
Części honda civic v-gen 1.3 hatch 95r Sprzedam 1 23 grudzień 2015 13:49:33
kolpaki honda 13 Sprzedam 1 21 listopad 2015 12:26:38
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019