Tytuł: JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji :: Usuwanie EGR - Tuning za 2 zł

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 14 kwiecień 2012 08:53:37
#1

EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to w ten sposób że część gorących spaliny z kolekotra
wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do
cylindrów i jest przepalane. Dzięki temu inżynierom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość
dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy.

Można zrobić prosty zabieg i zablokować doplyw spalin do kolekotra ssacego. Poniżej w podpisach
zdjęć opis jak tego dokonać i uwolnić pare kucy w calym zakresie obrotów.

Potrzebne narzędzia i materiały:
- piłka do metalu lub brzeszczot,
- klucz płaski 10,12,24.
- moneta 2zł Oczko ;)

UWAGA: w niektórych modelach jak w P11.144 za EGR jest czujnik temperatury spalin i usunięcie
EGR spowoduje zapalenie się kontrolki Check Engine - w takich modelach nie usuwajcie EGR!
1. odpowiedź na pytanie dalczego to tuning za dwa zł
2. widok

1. odpowiedź na pytanie dalczego to tuning za dwa zł

Img

2. widok na standardowy 150 silnik w Primerze GT

Img

3. odkręcamy osłonę termiczna z kolektora wydechowego

Img

4. tniemy rure EGR i wycigamy uciekty fragment i zdejmujemy z niego nakrętkę

Img

5. odkręcamy nakrętkę od rury EGR

Img

6. w powstaly otwór w kolektorze wsadzamy monetę 2ZŁ

Img

7. zakręcamy ją nakrętka zdjetą z rurki EGR

Img

8. część rurki, która została w samochodzie zaklejamy taśmą

Img

¬ródło: nissanklub.pl

Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez gacuus dnia 15 kwiecień 2012 10:50:36
#2

W nowszych samochodach EGR wylacza sie programowo, i tedy zaslepia, pozniej nie wywala bledów,

korzysci z wywalenia EGR to nie tylko wieksza moc ale tez i mniej zanieczyszczony olej i uklad dolotowy.