Tytuł: JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji :: Toyota Supra MK III

Dodane przez PatRRick dnia 07 maj 2011 16:12:48
#1

Witam. Chciałbym wam przedstawić mój pierwszy samochód Uśmiech :). Jest to Supra 3.0 7M-GTE z manualną skrzynią biegów. Auto ma dosyć bujną historię, bowiem początkowo jeździł nią mój tato. Pierwszy silnik padł po niespełna 1000km.. przyczyna panewka i tu uwaga jedna była prawdopodobnie z Żuka !Krzyk. Nie opłacało się tego naprawiać, więc ściągnęliśmy nowy silnik prosto z Japonii za pośrednictwem znajomego i cieszyliśmy się bezawaryjną jazdą. W między czasie został także zrobiony środek auta w Javie Car Design pod Włocławiem. Moim zdaniem efekt jest conajmniej bardzo dobry Uśmiech :). Niestety po około 30 tys km i 1000km niemieckiej autostrady z gazem w podłodze przez prawie cały czas (momentami było 270km/h) wydmuchało uszczelke pod głowicą. Postanowiliśmy nie bawić się w oryginalną uszczelke i sprowadziliśmy z USA uszczekle HKS 2mm. Do tego doszło pare gratów jak :
- szpilki ARP
- zawór upustowy BOV Blitz Super Sound
- wydech Blitz Nur Spec 85mm
- filtr stożkowy Blitz
oraz pare drobiazgów jak świece,kable czy przeźroczysta osłonka na rozrząd.
Nad autem spędziłem razem z ojcem mnóstwo czasu dokonując przekładki uszczelki w spartańskich warunkach. Po złożeniu wszystkiego odpaliła momentalnie, lecz tu zaczęły się problemy. Początkowo chodziła na wszystkich 6 cylidrach, lecz stosunkowo przestawała palić na poszczególne gary. Okazało się że to igniter. Po wymianie chodzi idealnie równo na wszystkich cylindrach Uśmiech :). Ogólnie auta używam na codzień (dojazdy do szkoły, czy wyjazd gdzies na weekend) i staram się ją oszczędzać, bowiem coraz mniej takich samochodów i chciałbym ją utrzymać w jak najlepszym stanie. Mój rekord spalania przy jeździe 90-100-110km/h plus sporadyczne wyprzedzania w trasie to 8.2 litra na 100km na oponach 225 przód i tył więc nie jest źle Uśmiech :).
W planach mam :
- Lakier i blacharka (w paru miejscach ogniska korozji spowodowane wcześniejszymi przygodami tego auta nie w moich rękach i naprawą najprawdopodbniej w szopie)
- felgi plus opony (ale to raczej na następną wiosne)
- Nowe uszczelki dachowe w okolicach wakacji
- za pare lat może 1jz-gte i celowanie w granice 500hp Uśmiech :)
A oto pare fotek superki:
Img

Tak to wyglądało na początku

Img

A tak po skończeniu prac Uśmiech :)

Img

Img

Img

Img

Img

Niestety Halogen przestał świecić tuż przed zrobieniem zdjęcia xD.

Img

Img

Img

To jedno z pierwszych zdjęć po kupnie supry. Byłem wtedy w podstawówce Uśmiech :)

Img

A tutaj macie króciutki filmik ze śpiewu Supry Uśmiech :):
YouTube Video

Narazie tyle Okularki 8)

Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 07 maj 2011 17:37:20

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 maj 2011 17:39:03
#2

Ładnie zrobiłeś silnik Uśmiech :) podoba mi sie, ale zastanawia mnie ten zawór upustowy, starego widze nie wypiołeś który jest fabrycznym i wciska doładowanie spowrotem do układu dolotowego. Ja narazie mam tylko oryginalny ale jak kupie inny to tamtego wywale i zaślepie.

Dodane przez PatRRick dnia 07 maj 2011 17:49:01
#3

Generalnie ten zawór jest tylko po to aby dawał efekt dźwiękowy. Jestem w kontakcie z Szeryfem z forum Supra-Team bo mieszka niedaleko mnie(80km) i mówił że nie wpływa to destrukcyjnie na żaden element układu doładowania Uśmiech :).

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 maj 2011 18:15:58
#4

Destrukcyjnie może nie Język 1 ale masz tak jakby dwa Język 1 myśle że jakbyś odpioł syczał by Blitz głośniej Uśmiech :) a tak wogóle ile za niego dałeś?? bo ja też jestem zainteresowany zaworem upustowym, myślałem nad TAIL Sport bo podoba mi sie jak on chodzi ale 800 zł kosztuje ... podobnie jak Blitz.

Dodane przez PatRRick dnia 07 maj 2011 18:24:59
#5

Hmm nie pamiętam już zabardzo ale coś koło 200-250$

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 07 maj 2011 18:32:50
#6

a to na polskie podobnie wyjdzie Język 1P może z 50 zł zaoszczędzi.

Dodane przez maiui dnia 30 maj 2011 16:30:31
#7

Piękna superka Uśmiech :) jeszcze troche wkładu i będzie brysia Uśmiech :)

Dodane przez PatRRick dnia 15 czerwiec 2011 21:03:42
#8

Witam. Wyrzuciłem DV i na 4 biegu dmucha na skali +4 Hehehe :D. Także ciśnienie doładowania się zwiększyło Uśmiech :).

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 15 czerwiec 2011 21:51:07
#9

oooo to napisze do ciebie na PW bo musimy o tym pogadać bo ja też jestem na to troche najarany Uśmiech :)

Dodane przez PatRRick dnia 25 czerwiec 2011 21:16:00
#10

Up. Supra dostała nowe panewki prosto z Toyoty ponieważ stare były już na skraju zużycia. Wał także poszedł na szlif. Jutro składanie Uśmiech :)

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 25 czerwiec 2011 21:45:00
#11

oooo to dobrze Uśmiech :) dbaj o ten 7M-GTE bo coraz mniej ludzi ma do niego nerwy Język 1

Dodane przez PatRRick dnia 30 czerwiec 2011 11:02:17
#12

No i supra już w pełni sprawna śmiga aż miło Hehehe :D. Dostała nową chłodnicę robioną na zamówienie(stara działająca na sprzedaż) no i paneweczki plus szlif wału. Tutaj macie krótki filmik Uśmiech :).

YouTube Video

Edytowane przez PatRRick dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 30 czerwiec 2011 12:29:16
#13

No ładnie chodzi ładnie Uśmiech :) ale ten zawór to myślałem że ci głośniej chodzi...
A ciśnienia oleju nie pokazałeś Język 1P

Dodane przez PatRRick dnia 30 czerwiec 2011 20:35:31
#14

Chodzi ciszej bo jest filterek zamontowany Oczko ;). Bynajmniej mi się syf nie dostaje Hehehe :D. Bo mam też drugą końcówke bez filtra.

Edytowane przez PatRRick dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez PatRRick dnia 13 wrzesień 2011 20:44:04
#15

Kupa.. Coś mi strasznie stuka w silniku Smutny :(. OBstawiam niestety panewke.. Jutro supra jedzie lawetą do znajomego do Opola.. Ehh 2,5 tys km i znowu remont.. Zaczynam mieć powoli dość tego auta i coraz bardziej myśle nad sprzedażą.. Ehh ;/

Dodane przez gacuus dnia 13 wrzesień 2011 21:55:55
#16

Kute trzeba zalozyc, jeśli robiłeś remont to nie możliwe ze panewki chyba ze padaki albo ktos zle zlozyl

Dodane przez damiansd4hide3 dnia 13 wrzesień 2011 23:52:16
#17

Kup panewki Celvete 77 kosztują sporo coś 650 zł ale są wytrzymałe. Ktoś ci mugł jakieś podróbku wsadzić... Ehh ;/
Ja remontu nie robiłem, wsadziłem poprostu silnik, a nic mi nie stuka, przejeździłem już rok na nim i nic narazie sie nie dzieje Uśmiech :)
Dbaj o olej, sprawdzaj co każdą jazde, odpowiednio sie obchodz z autem a nie będzie sie nic działo. Supra ma swoje lata trzeba ją odpowiednio traktować i miec cierpliwośc do tego auta.

Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez PatRRick dnia 14 wrzesień 2011 19:08:01
#18

Heh właśnie sprawdzałem tego dnia olej z 3 razy bo dostawała trochę w dupe (pare razy 220km/h). Cały czas było powyżej górnej kreski.. Po zdarzeniu sprawdzałem olej i dalej był na full. Ciśnienie oleju również jest i było cały czas takie same(w czasie jazdy patrze na nie częściej niż na prędkościomierz..). Stało się to nagle.. Po ostym butowaniu zwolniłem do 110km/h i przejechałem tak może z 2-3 km. Zatrzymałem się na skrzyżowaniu i po dodaniu gazu przy ruszaniu zaczeły się mega stuki.. Nie było tak że pomału zaczynało stukać na określonych obrotach tylko odrazu łup i napierdala.. Na wolnych też slychać ale tak cichutko bardzo. Prawdziwa orkiestra zaczyna się przy 1,5 tys. Auto normalnie odpala jak wcześniej czyli od 2 przekręceń rozrusznika na wolnych chodzi równiutko itd. Dzisiaj została zalawetowana do Szeryfa (znajomego z forum supra-team i generalnie jednego z najlepszych mechaników tam) i w poniedziałek będę wiedział co się stało... To jest ostatni raz kiedy ją naprawiam... Jeszcze raz i won.. Aha i poprzednio też naprawiał ją Szeryf więc podrabianych panewek raczej nie wsadził tylko oryginalne toyotowskie (coś koło 550zł)... Jak to panewki to zmieniam piec bo mam do kupienia za 2 tys zł.

Edytowane przez PatRRick dnia 01 styczeń 1970 01:00:00

Dodane przez gacuus dnia 14 wrzesień 2011 20:43:37
#19

jak byś robil panewki to wez odrazu wał wyważ i wycentruj bo mozesz miec bicia i dlatego tak panewki sie sypia

Dodane przez PatRRick dnia 19 wrzesień 2011 20:32:45
#20

Diagnoza jest taka : Panewka korbowodowa.. Przyczyną jest prawdopodbnie przytkany kanał olejowy...Smutny :(. Problem w tym że mechanik dopiero zacznie ją robić w połowie października z powodów osobistych więc trochę sobie poczekam.. Killer