JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Wrzesień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Jakie opony całoroczne wybrać? Top 3 modeli z różnych klas
Rosnąca popularność opon całorocznych sprawia, że ich wybór nieustannie się zwiększa. Producenci wypuszczają kolejne modele, które coraz lepiej równoważą parametry letnie i zimowe. Z jednej strony pozwala to lepiej dopasować ogumienie do swoich potrzeb. Z drugiej strony podjęcie decyzji może być przez to utrudnione – wymaga dłuższego porównywania opinii oraz wyników testów. Aby ułatwić wybór modelu, przygotowaliśmy zestawienie modeli, które uzyskują wiele pozytywnych ocen użytkowników oraz zajmują wysokie miejsca w niezależnych testach.  

Interesuje Cię temat eksploatacji auta elektrycznego?
Interesują Cię samochody elektryczne? Zastanawiasz się, ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego? Jeśli tak, koniecznie zapoznaj się z poniższym poradnikiem!

Leasing czy kredyt – co wybrać, planując zakup samochodu?
Planujesz zakup auta, lecz nie wiesz, jaką formę finansowania wybrać? Szczególnie korzystny finansowo leasing czy może jednak ugruntowany kredyt samochodowy? To trudny wybór; różnice pomiędzy nimi wpływają bowiem na każdy aspekt użytkowania Twojego nowego auta, a sama decyzja zależy od Twoich potrzeb, stylu życia i planów na przyszłość. Sprawdź, która forma finansowania najlepiej dopasuje się do Ciebie i ruszaj w trasę z pewnością, że wybrałeś mądrze!

Jak zapobiegać korozji karoserii samochodu?
Pojawiająca się na karoserii pojazdu rdza wpływa nie tylko na estetykę pojazdu, ale również na jego wytrzymałość i sprawność techniczną. Każde ognisko o rdzawym zabarwieniu powinno wzbudzić Twój niepokój. Dowiedz się, jak zapobiegać korozji karoserii samochodu i zadbać o swój komfort oraz bezpieczeństwo.  

Od Forda T do Tesli – jak zmieniał się samochód przez 100 lat
Ostatni wiek pokazuje, że samochód przeszedł niezwykłą transformację technologiczną. W ciągu stu lat motoryzacja ewoluowała od prostych pojazdów mechanicznych do zaawansowanych komputerów na kółkach. Historia rozwoju samochodów to fascynująca opowieść o innowacjach i postępie.  

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[ZTS] Olej silnikowy & Filtr oleju - wymiana
Jeżeli chcemy samemu dokonać wymiany, niezbędne będą kanał lub podnośnik. Niestety, lewarek, będący wyposażeniem każdego samochodu, nie wchodzi w grę, ponieważ auto musi stać poziomo. Poza tym, potrzebne będą:

1. Olej, ilość w zależności od marki samochodu i typu silnika, najlepiej sprawdzić w książce serwisowej,

2. Nowy filtr oleju (kupujemy w sklepie kierując się najlepiej oznaczeniem silnika),

3. Klucze płaskie lub nasadowe (do odkręcenia korka spustowego),

4. Klucz do filtra oleju (dostępny we właściwie każdym sklepie,

5. Miska lub wiadro na zużyty olej,

6. Szmatka do wytarcia oleju,

7. Nowy korek spustowy w misce oleju (w ostateczności można wymienić samą tylko uszczelkę, zwykle jest miedziana).




# Najpierw rozgrzewamy silnik, tak aby wskazówka temperatury silnika tylko ruszyła się z miejsca. Rozrzedzi to olej który w ten sposób łatwiej spłynie z silnika, a przy okazji nie będzie zbyt gorący.

# Potem należy otworzyć maskę silnika i odkręcić korek wlewu oleju (jego lokalizację możemy sprawdzić w instrukcji obsługi, zwykle jest on umieszczony na górze silnika) oraz wyjąć bagnet (wchodzi on zwykle w bok bloku silnika, dokładne jego umiejscowienie również znajduje się w instrukcji obsługi).

# Na bagnecie osadza się stary olej, warto więc go wyjąć i go wyczyścić, mimo że, większość mechaników tego nie robi. Oba elementy wycieramy i odkładamy w suche miejsce. Jeżeli korzystamy z podnośnika, podnosimy auto, gdy dysponujemy kanałem, po prostu wchodzimy pod samochód.




Najpierw podstawiamy pojemnik na zużyty olej tak, aby nad nim znajdowała się zarówno śruba spustowa, ulokowana w najniższym punkcie miski olejowej, znajdującej się bezpośrednio pod silnikiem oraz filtr oleju. Sam filtr wygląda jak puszka i jest zwykle przykręcony do boku silnika.

Kluczem odkręcamy śrubę, a do filtra potrzebny będzie specjalny klucz z gumowym paskiem, którym łapiemy puszkę i wykręcamy ją. Taki klucz można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym, występują także wersje z łańcuchem zamiast paska, albo metalowym uchwytem

Czekamy, aż wycieknie cały olej. Czasami może to trwać ponad pół godziny, ale należy czekać do ostatniej kropli, ponieważ to właśnie na końcu wycieka najbardziej zanieczyszczony płyn.

Trzeba pamiętać, że w czasie wyciekania oleju nie należy uruchamiać silnika (krążą opinie, że po włączeniu silnika olej nagrzeje się i szybciej wycieknie - owszem, to prawda, ale wtedy też silnik pracuje „na sucho”, co szybko skończy się zatarciem).

Przed wymianą można uruchomić na chwilę silnik, co nieco rozgrzeje i rozrzedzi olej, ale odpalenie silnika w czasie wymiany jest kategorycznie zabronione. Należy jednak uważać, aby nie rozgrzać go za bardzo, gdyż grozi to oparzeniami w czasie spuszczania.

Gdy cały olej wycieknie, wszystkie elementy ubrudzone olejem wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce. Zaleca się również wymianę śruby spustowej lub samej miedzianej podkładki pod śrubą. Wiąże się to z niewielkimi kosztami, a da nam to gwarancję, że nowy olej nie będzie wyciekał. Gumową uszczelkę w nowym filtrze smarujemy niewielką ilością oleju.

Sam filtr musimy wkręcić z wyczuciem, najlepiej ręką, tak aby nie uszkodzić uszczelki. Uszczelkę na filtrze też dobrze jest posmarować cienką warstwą świeżego oleju.




Pozostało nam jedynie wlać nowy olej. Oczywiście trzeba pamiętać o odpowiednim doborze oleju - najlepiej wlać olej zalecany przez producenta samochodu. Wlewamy tyle oleju, ile podaje producent. Rowki na bagnecie oznaczają minimalny (dolny rowek) i maksymalny (górny rowek) poziom oleju.

Sprawdzamy poziom i jeżeli olej nie jest w połowie odległości między rowkami, dolewamy jeszcze trochę i ponownie dokonujemy pomiaru (przed każdym sprawdzeniem należy przetrzeć bagnet szmatką). Gdy poziom oleju będzie mniej więcej w połowie między poziomami MIN/MAX, zakręcamy korek.


Następnie możemy odpalić silnik na 1-2 minuty (na luzie, bez gazowania), i ponownie sprawdzamy poziom oleju. Zazwyczaj będzie on trochę niższy, niż przed odpalaniem silnika, dlatego możemy dolać jeszcze trochę oleju. Musimy pamiętać o tym, że nie wolno nam nalać za dużo - jazda z za dużą ilością oleju może skończyć się uszkodzeniem silnika.


Pamiętajmy również o zakazie wylewania zużytego oleju. Taki olej należy zawieźć do odpowiedniego warsztatu samochodowego lub punktu utylizacji.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 100% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019