[JAPOńSKIE UNIKATY] Mazda 323 BF (gen. III)
Dodane przez damiansd4hide3 dnia 16. luty 2013 16:42:58



Mazda 323 BF (gen. III)

III generacja Mazdy 323 ukazała się w roku 1985. Od swojej poprzedniczki (323 BD) różniła się gabarytami (była nieco większa), zwiększono także rozstaw osi i tylnych kół. Po raz pierwszy auto to w Polskich rękach znalazło się w 1988 roku. Powstał wówczas team Marlboro, utworzony wokół "gwiazdy OBRO FSO" Mariana Bublewicza, który zakupił takie auto dla niego w Belgii. Było to auto N-grupowe (323 4wd Turbo 16), nieco slabsze od Renówki Kopera, ale o lepszej trakcji. Drugim takim samym autem dysponował od '88 roku Mirosław Krachulec. Błysnął on 6 miejscem w Rajdzie Polski 1988. Był 3 w Mistrzostwach Polski 1988, a w 1989, dzięki regularnej jeździe na wysokich pozycjach i zwycięstwu w kończącym sezon Rajdzie Warszawskim, zdobył wicemistrzostwo Polski w generalce (przed Koperem). W '89 jego Mazda była zgłoszona w A13, ale w 1990 roku powrócił do N04. W tym sezonie ukończył jednak tylko 2 rajdy. Nieco lepszy był '91 i Krachulec obok Sadowskiego, Hołowczyca (również Mazdy) i Herby (Opel) stanowił czołowkę grupy N, mieszcząc się w dziesiątce MP.



Prawdziwą w pełni profesjonalną Mazdą 323 4wd Turbo 16 gr A dysponował Romuald Chałas. Tego wieloletniego czołowego Warszawskiego zawodnikowa klasy A14 wziął pod skrzydła Universal, sponsor rajdu Polski 1990, który wykupił rajdówkę po Salonenie z Mazda Team Europe, jak również treningówkę. Chałas wziął nią udział w Rajdzie Polski 1990, którego nie ukończył. W MP do końca sezonu jeździł jednak Polonezem 1600, bowiem walczył o tytuł w A14 z Swiebodą. Sezon 1991 już Mazdą zaczął od podium i wygrania N-ki w Zimowym, co by oznaczało, że jechał z jakichś powodów treningówką. Już A-grupą byłby 2 w Krakowskim, gdyby nie wypadek pod koniec rajdu. Na Elmocie miał problemy techniczne, a w mocno obsadzonym Polskim jechał tuż za Koperem, ale odpadł po awarii skrzynii biegów. Druga część sezonu była znacznie szczęśliwsza, trzy trzecie miejsca na Festiwalowym, Wiśle i Karkonoskim i ostatecznie 4 pozycja w MP. Od sezonu '92 wspomagała go Mazda Motor Poland, był 3 na Krakowskim. W '93 już w barwach Shella zaliczył dość udany sezon, ale ostatecznie dwóch ostatnich eliminacji nie ukończył, co starczyło na 6 miejsce w MP.



Dane techniczne - MAZDA 323 BF

Lata produkcji - 1985 - 1989
Nadwozia - kabriolet, hatchback, pick-up, kombi, sedan

Silniki
1.1 (54KM)
1.3 (60KM)
1.5 (73KM)
1.5 i (95KM)
1.5 (75KM)
1.5 i Turbo (115KM)
1.6 GT Turbo 4WD (150KM)
1.6 GT (85KM)
1.6 GT Turbo (140KM)
1.6 (86KM)
1.6 GT (105KM)
1.7 D (54KM)
1.7 D (56KM)
1.7 D (57KM)

Skrzynie biegów
- manualna
- automatyczna

Rozstaw osi (mm)
2400
Długość (mm)
3990-4220
Szerokość (mm)
1645
Wysokość (mm)
1390-1410

Mazda 323 BF sedan


Mazda 323 BF Kombi


Mazda 323 BF Pick up


Mazda 323 BF cabriolet


Mazda 323 BF Hatchback


¬ródła:

www.wikipedia.pl
moto.wp.pl
google.com