Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
Toyota Supra MKIII MA70
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 28 czerwiec 2011 20:03:15
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Nagralem ostatnio filmik Tak dbam o silnik.. niewiem czy prawidłowo ale od kiedy go mam tak sie z nim obchodze. W zimie rozgrzewam nawet 15 min zanim rusze z podwórka. YouTube Video |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 28 czerwiec 2011 23:26:40
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Dobrze . SAm tak robię. Trzeba pamiętać że oprócz płynu, temperatury nabiera też olej i robi to trochę dłużej . |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 29 czerwiec 2011 00:47:31
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
I tu popełniacie błąd. Gdzieś czytałem że od tego się właśnie robi nagar na podzespołach a do tego : Zimowemu uruchamianiu silnika zawsze towarzyszy pewna nieprzyjemna okoliczność. Okres, w którym jednostka pracuje w zbyt niskiej temperaturze, jest zdecydowanie za długi. Prawda jest taka, że gdyby silniki naszych samochodów zawsze pracowały w optymalnej temperaturze, ich zużycie byłoby minimalne, a przebiegi do naprawy (albo wymiany) liczono by w milionach kilometrów. Robocza temperatura silnika wynosi około 90 – 100 st C. Ale i to jest pewnym uproszczeniem. Silnik w czasie pracy ma taką właśnie temperaturę kadłuba oraz cieczy chłodzącej – w miejscach, gdzie tę temperaturę się mierzy. Ale w okolicy komory spalania i kanału wydechowego temperatura jest na pewno większa. Z kolei od strony kanału dolotowego, temperatura na pewno jest niższa. Temperatura oleju w misce olejowej jest zmienna. Najlepiej, by wynosiła około 90 stopni C, ale wartości tej zwykle nie osiąga się w zimne dni, jeżeli jednostka jest tylko minimalnie obciążona. Zimny silnik powinien jak najszybciej osiągać temperaturę roboczą, aby olej o określonej, przewidzianej przez producenta lepkości docierał wszędzie tam, gdzie trzeba. Co więcej, wszelkie procesy zachodzące w silniku (przede wszystkim – mieszanie paliwa z powietrzem) zachodzić będą prawidłowo wtedy, gdy temperatury będą już ustalone. Kierowcy powinni coś zrobić, by jak najszybciej nagrzewać swe silniki, szczególnie zimą. Nawet jeżeli odpowiedni termostat w układzie chłodzenia dba o prawidłowe nagrzewanie silnika, to będzie ono szybsze w jednostce pracującej pod obciążeniem, zaś wolniejsze gdy pracuje ona na biegu jałowym. Czasami – zdecydowanie za wolne, do tego stopnia, że silnik na luzie w ogóle się nie nagrzeje. Dlatego błędem jest „nagrzewanie” silnika na postoju. Znacznie lepszą metodą jest odczekanie po jego uruchomieniu tylko kilkunastu sekund (aż nie rozgrzany jeszcze olej zacznie smarować to co powinien), a potem ruszenie i jazda z umiarkowanym obciążeniem silnika. Oznacza to jazdę bez gwałtownych przyspieszeń i wprowadzania silnika na wysokie obroty, ale jednak zdecydowaną. W ten sposób okres pracy silnika „na zimno” zostanie wydatnie skrócony, a niekontrolowane zużycie jednostki okaże się względnie niewielkie. Co więcej, czas, w którym silnik zużywał będzie nadmierną ilość paliwa (podawanego przez urządzenie rozruchowe w takiej dawce, by w ogóle mógł pracować) okaże się również nieduży. Także i zanieczyszczenie środowiska wyjątkowo trującymi spalinami (na zimno katalizator spalin praktycznie nie działa) zostanie ograniczone. Reasumując: gdy już uruchomimy silnik, powinniśmy ruszać w drogę natychmiast, gdy tylko jego praca stanie się wystarczająco płynna. W przeciwnym razie narażamy się na niepotrzebne straty. W niektórych samochodach eksploatowanych zimą tylko w mieście, warto jest włożyć przed chłodnicę, a może i przed miskę olejową, kawałek kartonu lub plastiku. Ograniczenie przepływu zimnego powietrza dodatkowo przyspieszy nagrzewanie mechanizmów i pozwoli utrzymać właściwą temperaturę. Ale takie usprawnienie wymaga kontroli, czyli obserwowania wskaźnika temperatury. Gdy na dworze zrobi się cieplej, albo gdy zaczniemy jechać dynamiczniej, należy karton usunąć, w przeciwnym razie może dojść do przegrzania silnika. i jeszcze jeden link https://www.wiado...20167.html Edytowane przez gacuus dnia 29 czerwiec 2011 00:57:12 chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 29 czerwiec 2011 07:24:22
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Tzn z tą zimą to faktycznie trochę przesadził. Ja odpalam auto, odśnieżam i jade w miare delikatnie żeby się rozgrzało. Faktycznie silnik dużo szybciej się rozgrzewa podczas jazdy. W poprzednim poście napisałem "tak samo" czyli odpalenie silnika poczekanie tych no maks 5 minut i jazda w miare spokojna aż do osiągnięcia temp optymalnej. No i oczywiście kwestia gaszczenia. Po ostrym daniu w dupe aby wychłodzić turbine czekam nawet do 5 minut. A i taki off. Zmieniłem panewki i nareszcie ciśnienie oleju jest wysokie . Bardzo możliwe że dzisiaj lub jutro nagram jakiś filmik jak się zbiorę w sobie . |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 29 czerwiec 2011 11:27:26
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
ja też i z tego względu zapuszczam w zimie tak długo auto bo jak mam zamarznięte szyby, wszystko w lodzie to musi sie to wytopic lusterka muszą sie roztopić, tylna szyba, z przodu szyba.... W tym roku bede miał garaż to pewnie sie to zmieni. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 29 czerwiec 2011 17:42:56
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
co do wkładania plastiku lub kartonu to w hondzie concerto ojca własnie trzeba zasłaniac ten wlot co jest z znaczkiem bo inacze nie ma bata zeby sie zagrzał podczas jazdy |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 29 czerwiec 2011 20:10:29
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
mi sie bez zasłaniania rozgrzewa, że w środku jest tak cieplutko jakby jakijś piec grzał |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 00:12:37
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
to w srodku tez mam gorąco, ale kontrolka od temperatury w zimie bez tektury podnosi sie jedynie podczas czekania pod swiatłami |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 02:19:23
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Ja zauwazylem po motocyklu, że zawory mniej po dupie dostaja i olej który spuszczam przy wymianie jest o wiele lepszy NIE GRZEJĄC DŁUGO silnika niż jak go grzeje na postoju, zawory sprawdzam co 6 tys KM, dawniej motocykl grzałem na postoju do poki nie złapał temperatury itp, i co 6 tysięcy pojawiały się luzy zaworowe które trzeba było korygowac a olej który spuszczałem byl bardzo zanieczyszczony i przepalony, w tamtym sezonie zmienilem taktyke, zapalam motocykl pochodzi chwile na ssaniu, zanim sie ubiore trwa to około 2-3 min wyłanczam ssanie siadam i jade, efektem tego jest to że po kontroli luzów zaworowych nie musiałem nic poprawiac, a olej jest owiele ładniejszy. Więc ma to napewno jakiś wpływ na zywotnosc silnika.
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 10:50:34
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Ja mam cb 750 i tam są regulowane hydraulicznie więc nie zaglądam do nich . Może koniec offa |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 12:32:22
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
teraz latem też tak robie, 2-3 min pochodzi i jade Mała aktualizacja, kupiłem pare rzeczy do auta. Pierwsze... Wskaźnik doładowania Auto Gauge Drugi bajer to MBC Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:35:43 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 11 sierpień 2011 20:59:35
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
co to to MBC |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 11 sierpień 2011 23:54:20
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Manual Boost Control - Manualne ustawianie ciśnienia turbo, można zwiększac i zmniejszać jak chcesz. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
szprychawp |
Dodany dnia 12 sierpień 2011 09:22:52
|
Poziom 15 Postów: 90 Data rejestracji: 28. maj 2011 |
teraz tylko zakuc silnik i podkrecic turbo tak do 1.3 ile wogole twoj wytrzyma ? |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 12 sierpień 2011 09:52:14
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Słyszałem z supra-team że bez zakucia rekord w stanach to 650 HP |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
szprychawp |
Dodany dnia 12 sierpień 2011 13:46:28
|
Poziom 15 Postów: 90 Data rejestracji: 28. maj 2011 |
ciekawe ile pochodzil ten silnik |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 12 sierpień 2011 13:50:32
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Może jeszcze nas przeżyje hehe Dziś sie szlifłem na miasto ale zawór syczu 2 razy głośniej niż przedtem hehe KOLEJNA AKTUALIZACJA Wymalowane felgi zimowe 16" ACT Farba Biała Akryl malowane pistoletem Będą zakładane na zime oraz do małych szaleństw oto Efekt: Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:29:54 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 31 sierpień 2011 14:27:58
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
heh, z polerka jednak zaz duzo zabawy ??? |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 31 sierpień 2011 14:31:19
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Wiesz co ładnie to wygląda... ale to są za małe felgi żeby to było ładne, jak opona ma 55 profilu to jest za gruba i wstrętnie wygląda. jakby je wsadzić np do Civica, albo E30 na kapciu 40 profil albo 35 to by wyglądały super w polerce. Walnołem je na biało bo miałem akryl i chciałem wykorzystać, a bardzo ładnie wyszły w dodatku sie szklą pod światło Mały filmik obrazujący supre Spalenie gumy na 0.6 Bara doładowania turbo. Opony tylne 255/35 R18 YouTube Video Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:30:44 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
swirus2007 |
Dodany dnia 19 wrzesień 2011 22:15:00
|
Poziom 20 Postów: 180 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
ładnie, fajna zabawa, ale pozniej szkoda opon |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
Poleć ten wątek | |
URL: |
Przejdź do forum: |