JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Toyota Supra MKIII MA70
damiansd4hide3
Nagralem ostatnio filmik Uśmiech :) Tak dbam o silnik.. niewiem czy prawidłowo ale od kiedy go mam tak sie z nim obchodze. W zimie rozgrzewam nawet 15 min zanim rusze z podwórka.

YouTube Video
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Dobrze Uśmiech :). SAm tak robię. Trzeba pamiętać że oprócz płynu, temperatury nabiera też olej i robi to trochę dłużej Uśmiech :).
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
I tu popełniacie błąd.

Gdzieś czytałem że od tego się właśnie robi nagar na podzespołach a do tego :

Zimowemu uruchamianiu silnika zawsze towarzyszy pewna nieprzyjemna okoliczność. Okres, w którym jednostka pracuje w zbyt niskiej temperaturze, jest zdecydowanie za długi.



Prawda jest taka, że gdyby silniki naszych samochodów zawsze pracowały w optymalnej temperaturze, ich zużycie byłoby minimalne, a przebiegi do naprawy (albo wymiany) liczono by w milionach kilometrów.



Robocza temperatura silnika wynosi około 90 &#8211; 100 st C. Ale i to jest pewnym uproszczeniem. Silnik w czasie pracy ma taką właśnie temperaturę kadłuba oraz cieczy chłodzącej &#8211; w miejscach, gdzie tę temperaturę się mierzy. Ale w okolicy komory spalania i kanału wydechowego temperatura jest na pewno większa. Z kolei od strony kanału dolotowego, temperatura na pewno jest niższa. Temperatura oleju w misce olejowej jest zmienna. Najlepiej, by wynosiła około 90 stopni C, ale wartości tej zwykle nie osiąga się w zimne dni, jeżeli jednostka jest tylko minimalnie obciążona.



Zimny silnik powinien jak najszybciej osiągać temperaturę roboczą, aby olej o określonej, przewidzianej przez producenta lepkości docierał wszędzie tam, gdzie trzeba. Co więcej, wszelkie procesy zachodzące w silniku (przede wszystkim &#8211; mieszanie paliwa z powietrzem) zachodzić będą prawidłowo wtedy, gdy temperatury będą już ustalone.



Kierowcy powinni coś zrobić, by jak najszybciej nagrzewać swe silniki, szczególnie zimą. Nawet jeżeli odpowiedni termostat w układzie chłodzenia dba o prawidłowe nagrzewanie silnika, to będzie ono szybsze w jednostce pracującej pod obciążeniem, zaś wolniejsze gdy pracuje ona na biegu jałowym. Czasami &#8211; zdecydowanie za wolne, do tego stopnia, że silnik na luzie w ogóle się nie nagrzeje.



Dlatego błędem jest &#8222;nagrzewanie&#8221; silnika na postoju. Znacznie lepszą metodą jest odczekanie po jego uruchomieniu tylko kilkunastu sekund (aż nie rozgrzany jeszcze olej zacznie smarować to co powinien), a potem ruszenie i jazda z umiarkowanym obciążeniem silnika.



Oznacza to jazdę bez gwałtownych przyspieszeń i wprowadzania silnika na wysokie obroty, ale jednak zdecydowaną. W ten sposób okres pracy silnika &#8222;na zimno&#8221; zostanie wydatnie skrócony, a niekontrolowane zużycie jednostki okaże się względnie niewielkie. Co więcej, czas, w którym silnik zużywał będzie nadmierną ilość paliwa (podawanego przez urządzenie rozruchowe w takiej dawce, by w ogóle mógł pracować) okaże się również nieduży. Także i zanieczyszczenie środowiska wyjątkowo trującymi spalinami (na zimno katalizator spalin praktycznie nie działa) zostanie ograniczone.



Reasumując: gdy już uruchomimy silnik, powinniśmy ruszać w drogę natychmiast, gdy tylko jego praca stanie się wystarczająco płynna. W przeciwnym razie narażamy się na niepotrzebne straty. W niektórych samochodach eksploatowanych zimą tylko w mieście, warto jest włożyć przed chłodnicę, a może i przed miskę olejową, kawałek kartonu lub plastiku. Ograniczenie przepływu zimnego powietrza dodatkowo przyspieszy nagrzewanie mechanizmów i pozwoli utrzymać właściwą temperaturę. Ale takie usprawnienie wymaga kontroli, czyli obserwowania wskaźnika temperatury. Gdy na dworze zrobi się cieplej, albo gdy zaczniemy jechać dynamiczniej, należy karton usunąć, w przeciwnym razie może dojść do przegrzania silnika.


i jeszcze jeden link https://www.wiado...20167.html
Edytowane przez gacuus dnia 29 czerwiec 2011 00:57:12
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Tzn z tą zimą to faktycznie trochę przesadził. Ja odpalam auto, odśnieżam i jade w miare delikatnie żeby się rozgrzało. Faktycznie silnik dużo szybciej się rozgrzewa podczas jazdy. W poprzednim poście napisałem "tak samo" czyli odpalenie silnika poczekanie tych no maks 5 minut i jazda w miare spokojna aż do osiągnięcia temp optymalnej. No i oczywiście kwestia gaszczenia. Po ostrym daniu w dupe aby wychłodzić turbine czekam nawet do 5 minut. A i taki off. Zmieniłem panewki i nareszcie ciśnienie oleju jest wysokie Hehehe :D. Bardzo możliwe że dzisiaj lub jutro nagram jakiś filmik jak się zbiorę w sobie Hehehe :D.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
ja też i z tego względu zapuszczam w zimie tak długo auto bo jak mam zamarznięte szyby, wszystko w lodzie to musi sie to wytopic Język 1 lusterka muszą sie roztopić, tylna szyba, z przodu szyba....
W tym roku bede miał garaż to pewnie sie to zmieni.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
co do wkładania plastiku lub kartonu to w hondzie concerto ojca własnie trzeba zasłaniac ten wlot co jest z znaczkiem bo inacze nie ma bata zeby sie zagrzał podczas jazdy
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
mi sie bez zasłaniania rozgrzewa, że w środku jest tak cieplutko jakby jakijś piec grzał Hehehe :D
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
to w srodku tez mam gorąco, ale kontrolka od temperatury w zimie bez tektury podnosi sie jedynie podczas czekania pod swiatłami
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Ja zauwazylem po motocyklu, że zawory mniej po dupie dostaja i olej który spuszczam przy wymianie jest o wiele lepszy NIE GRZEJĄC DŁUGO silnika niż jak go grzeje na postoju, zawory sprawdzam co 6 tys KM, dawniej motocykl grzałem na postoju do poki nie złapał temperatury itp, i co 6 tysięcy pojawiały się luzy zaworowe które trzeba było korygowac a olej który spuszczałem byl bardzo zanieczyszczony i przepalony, w tamtym sezonie zmienilem taktyke, zapalam motocykl pochodzi chwile na ssaniu, zanim sie ubiore trwa to około 2-3 min wyłanczam ssanie siadam i jade, efektem tego jest to że po kontroli luzów zaworowych nie musiałem nic poprawiac, a olej jest owiele ładniejszy. Więc ma to napewno jakiś wpływ na zywotnosc silnika.
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Ja mam cb 750 i tam są regulowane hydraulicznie więc nie zaglądam do nich Hehehe :D. Może koniec offa Hehehe :D
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
teraz latem też tak robie, 2-3 min pochodzi i jade Uśmiech :)



Mała aktualizacja, kupiłem pare rzeczy do auta.

Pierwsze... Wskaźnik doładowania Auto Gauge



Img
Img

Drugi bajer to MBC

Img
Img
Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:35:43
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
co to to MBC
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Manual Boost Control - Manualne ustawianie ciśnienia turbo, można zwiększac i zmniejszać jak chcesz.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
szprychawp
teraz tylko zakuc silnik i podkrecic turbo tak do 1.3 Język 1 ile wogole twoj wytrzyma ?
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Słyszałem z supra-team że bez zakucia rekord w stanach to 650 HP Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
szprychawp
ciekawe ile pochodzil ten silnikJęzyk 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Może jeszcze nas przeżyje Hehehe :D hehe
Dziś sie szlifłem na miasto Hehehe :D ale zawór syczu Hehehe :D 2 razy głośniej niż przedtem Hehehe :D hehe




KOLEJNA AKTUALIZACJA

Wymalowane felgi zimowe 16" ACT
Farba Biała Akryl
malowane pistoletem

Będą zakładane na zime oraz do małych szaleństw

oto Efekt:

Img

Img

Img
Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:29:54
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
heh,
z polerka jednak zaz duzo zabawy ???
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Wiesz co ładnie to wygląda... ale to są za małe felgi żeby to było ładne, jak opona ma 55 profilu to jest za gruba i wstrętnie wygląda. jakby je wsadzić np do Civica, albo E30 na kapciu 40 profil albo 35 to by wyglądały super w polerce.
Walnołem je na biało bo miałem akryl i chciałem wykorzystać, a bardzo ładnie wyszły Uśmiech :) w dodatku sie szklą pod światło Uśmiech :)




Mały filmik obrazujący supre Uśmiech :) Spalenie gumy na 0.6 Bara doładowania turbo.
Opony tylne 255/35 R18

YouTube Video

Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:30:44
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
swirus2007
ładnie,
fajna zabawa, ale pozniej szkoda opon
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Toyota Corolla e12 TS Twój Samochód 3 26 luty 2016 15:37:39
Datsun 200sx, Dodge Stealth/Mitsubishi 3000GT, Toyota Supra, 2x Nissan Skyline Twój Samochód 4 23 grudzień 2015 15:16:43
Toyota Avensis T25 by Łapek Twój Samochód 5 20 listopad 2015 16:06:35
Toyota Supra MK3 1JZ R154 Sprzedam ARCHIWALNE TEMATY 5 19 maj 2015 14:55:29
Toyota Carina E Twój Samochód 7 01 marzec 2015 22:34:04
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019