Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
Toyota Supra MKIII MA70
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 29 wrzesień 2011 13:58:26
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
No i przyszedł czas na wymianę oleju. Zamówiłęm ten, zobaczymy czy jest lepszy od Castrola EDGE. Ceną różni sie dwukrotnie. PARAMETRY MOTUL 300V CHRONO 10W40 100% SYNTHESE – ESTER BASED Double Ester Technology ZASTOSOWANIE Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w szerokim zakresie obrotów i temperatur: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi górskie. Do silników powodujących umiarkowane przedostawanie się oleju do paliwa. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezposrednim wtryskiem i katalizatorem. WŁASNOŚCI STANDARDY: przewyższa istniejące standardy REFERENCJE: SUBARU STI, Japan GT Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach. Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy. 0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania. Maksymalna odporność na zużycie. Utrzymuje silnik w doskonałej czystości. Klasa lepkości 10W-40 zapewnia doskonały przepływ oleju w silniku, szybsze osiaganie właściwego ciśnienia oleju, szybsze wchodzenie na obroty i szybkie osiąganie właściwej temperatury pracy silnika. ZALECENIA Zmiana oleju: zgodnie z własnym doświadczeniem i sposobem użytkowania samochodu. Może być mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi. WŁAŚCIWOŚCI Klasa lepkości SAE J 300 10W-40 Gęstość w 15oC ASTM D 1298 0.880 Lepkość w 100oC ASTM D 445 14 mm2/s Lepkość w 40oC ASTM D 445 89.5 mm2/s Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161 Lepkość HTHS w 150oC ASTM D 4741 4.19 mPa.s Temperatura płynięcia ASTM D 97 -36oC Temperatura zapłonu ASTM D 92 226oC TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 29 wrzesień 2011 18:28:35
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości. czyli jesli masz nagar itp rozszczelni ci silnik bo go wypłuka, olej dobry ale troche bym sie go bał lac do starych silników ale moze byc ok zalejesz zobaczysz moja kawa tylko na motulu lata Edytowane przez gacuus dnia 29 wrzesień 2011 18:40:29 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 30 wrzesień 2011 10:06:14
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Mój Castrol już napewno dawnoi wypukał nagar, ten jest bardziej Gęsty, 10W40 to może będzie lepszy. Był też np 20W40 100% syntetyk i też pisało ze utrzymuje silnik w doskonałej czystosci, ale tamten juz do bardzo przeżartych silników. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
Shadows |
Dodany dnia 30 wrzesień 2011 11:26:12
|
Poziom 18 Postów: 157 Data rejestracji: 05. maj 2011 |
z tego co wiem to ludzie sobie chwala oleje motul szczegolnie w japonskich samochodach...Ja u siebie mam Castrol Magnatec poprzedni wlasciciel jezdzil na castrolu wiec Ja niezmienalem marki oleju |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 04 październik 2011 20:01:11
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Poprzedni wlasciciel jak kupiłem supre to mówił że jeździł na Lotosie. Nie dziwie sie że panewka stukala potem jak wymieniłem silnik to lałem Castrol EDGE Sport 10W60. za 5 l kosztował coś 150 zł na allegro. Postanowiłem zmienic na Motula, za 6 l dałem 300 zł. zobaczymy jak sie będzie sprawował. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 06 październik 2011 17:57:47
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Też go zamierzam zalać po dotarciu silnika.. Rodzice mają Acure TL i tam właśnie Ojciec leje 300v z tym że 0w20 (jak woda). Od wymiany do wymiany taki sam stan na bagnecie a silnik ma nalate 280tys km. szprychawp napisał(a): teraz tylko zakuc silnik i podkrecic turbo tak do 1.3 ile wogole twoj wytrzyma ? A tak btw na seryjnym kompie osiągniesz maks 1.2 bara na tej turbinie. Generalnie sama turbina raczej też więcej nie wytrzyma. Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:28:59 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 06 październik 2011 21:30:20
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Jak nie podleje paliwem to zwiększając doładowanie będzie miał za bogato powietrza, co za tym idzie zwiększa sie temperatura spalania i następstwem tego tłoki możne powypalać lub gniazda zaworowe, wszystko z głową trzeba robić. Minimalnie zwiększając doładowanie seryjnie ustawiony kąp sobie lekko wzbogaci mieszankę i nic jej nie będzie ale nie wiadomo kiedy kończy się bezpieczna granica. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 06 październik 2011 21:31:55
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Nowa taka Turbina czytałem że wytrzymuje 1.5 Bara, ale to już ryzyko dmuchać ją do takiego doładowania. Szybko pewnie też pada taka turbina. Motul zalany, Filtr Boscha przejechałem sie, i wróciłem. Przygazowałem do spodu, nie widziałem aby kopcił, ani nic... jedynie czarny dym wyleciał z wydechu. Bagnet jest tak czysty że niewiem ile dokładnie jest, musiałem palcem dotykać i mniejwięcej jest ponad pól bagnetu. Pojeździmy i zobaczymy jak sie spisuje na tym silniku. W porównaniu do Castrola EDGE 10W60 wydaje mi sie Motul Chrono 300V bardziej żadki i przezroczysty niż poprzedni. Różnią sie też zapachem, Castrol pachniał jak cukierki, ten bardziej ziołami zalatuje. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 06 październik 2011 21:34:37
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Powąchaj motula 5100 ester pachnie jak płyn do płukania tkanin nawet po 4 tys km Motul fajnie wycisza silniki przynajmniej tak w moim przypadku było że jak zalałem nowy olej to silnik cichutko pracował a jak zbliżała sie zmiana oleju to wiedziałem bo zaczoł głośniej chodzic Polecam jeszcze zalac płyn do chłodnic motula, troche drogi ale wart swojej ceny. Przetestowane i robi swoją robote Seba-pdPL: Nie nabijać postów! Edytować kurna! Edytowane przez Seba-pdPL dnia 06 październik 2011 22:31:57 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 06 październik 2011 21:39:58
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
hehe nie miałem nigdy okazji go wąchać Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 06 październik 2011 21:48:12
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
damiansd4hide3 napisał(a): hehe nie miałem nigdy okazji go wąchać Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1 nie wiem jakie supra ma cisnienie musial bys sprawdzic sobie, wiem ze z castrolem jaja były i na wolnych obrotach cisnienie za bardzo spadało na ciepłym silniku, kilku znajomych miało takie cos. Własnie na oleju castrol |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 06 październik 2011 22:03:36
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Na castrolu miałem takie samo cisnienie jak i na tym. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 07 październik 2011 15:32:09
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Tak to ciśnienie jest w miare w normie. Chociaż im gęstszy olej tym większe (przynajmniej w przypadku supry - sprawdzone). Ja na 5w50 miałem takie jak Ty masz. Z tą benzyną to chyba było jasne ze im więcej dmuchasz tym więcej paliwa potrzebujesz. W suprze bezpieczne ciśnienie bez zmiany dawki paliwa to 0,7 albo 0,8 bara. Przy 1.2 seryjny komp odcina paliwo. Przy doładowaniu 1,5 jak piszesz to turbo w każdej chwili moze się pożegnać z życiem . Damian ile Cię kosztował MBC ? |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 07 październik 2011 17:34:23
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
ja aktualnie mam 0.6 Bara. Narazie nie zwiększam. po przekroczeniu 0.8 bara napewno mieszanka będzie za sucha, zamiast zwiększyc moc może zmniejszyc a silnik może sie dławic przy wyższych obrotach. Na you tubie widziałem gościa który miał własnie sporo podkręcone turbo, efekt Overboost, odcinało go po przekroczeniu 3 tys. powyżej 0.8 bez regulatora ciśnienia paliwa bym nie zwiększał doładowania. Nie zaszkodziło by też wymienic pompe paliwa i wtryski. Ja tego silnik pewnie nie będę kręcił. przejeźdze zime, a na wiosne bede szukał 1JZ albo 2JZ. Tamten silniczek bede robił. Jak skoncze wtedy go wsadze a 7M pójdzie na sprzedaż, ewentualnie do innego projektu w przyszłości. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 07 październik 2011 18:40:39
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Przy za suchej mieszance nie tyle że będzie się dławił co usmażysz tłoki... Ile za to MBC ? |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 07 październik 2011 22:51:29
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Dałem chyba 110 zł z przesyłką, na allegro masz różne modele. Ja wziołem tego Pro Perfekt bo ma kolega w 200SXie i wiem jak to działa i jak podpiąc. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 08 październik 2011 15:05:27
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Ok dzięki. A i taka rada do Ciebie. Jeśli palisz gume i kręcisz bączki czasami to trzymaj olej na górnej kresce zawsze, bo innaczej szybko pożegnasz się z panewkami.. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 08 październik 2011 18:58:22
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Wiem jak obchodzic sie z suprą, zawsze mam full oleju. bączków raczej nie kręce, palic gum też raczej nie, tylko wtedy co na tych filmikach, bo była taka okazja |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
Qamil |
Dodany dnia 10 październik 2011 17:17:45
|
Poziom 10 Postów: 31 Data rejestracji: 17. marzec 2011 |
A szkoda bo autko czasem lubi "w dupę dostać" tak dla lepszego przepału czasem zaszaleć i trzymać powyżej 4 tys. obrotów. I to jaka frajda przy tym z jazdy hehe. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 10 październik 2011 18:43:23
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Każde auto powinno dostawac w pi*** bo sie pozniej zamula i jezdzic nie chce |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
Poleć ten wątek | |
URL: |
Przejdź do forum: |