JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Toyota Supra MKIII MA70
damiansd4hide3
No i przyszedł czas na wymianę oleju. Zamówiłęm ten, zobaczymy czy jest lepszy od Castrola EDGE. Ceną różni sie dwukrotnie.

Img

PARAMETRY

MOTUL 300V CHRONO 10W40
100% SYNTHESE &#8211; ESTER BASED
Double Ester Technology

ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w szerokim zakresie obrotów i temperatur: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi górskie.
Do silników powodujących umiarkowane przedostawanie się oleju do paliwa.
Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezposrednim wtryskiem i katalizatorem.

WŁASNOŚCI

STANDARDY: przewyższa istniejące standardy
REFERENCJE: SUBARU STI, Japan GT

Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 10W-40 zapewnia doskonały przepływ oleju w silniku, szybsze osiaganie właściwego ciśnienia oleju, szybsze
wchodzenie na obroty i szybkie osiąganie właściwej temperatury pracy silnika.

ZALECENIA
Zmiana oleju: zgodnie z własnym doświadczeniem i sposobem użytkowania samochodu.
Może być mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi.

WŁAŚCIWOŚCI
Klasa lepkości SAE J 300 10W-40
Gęstość w 15oC ASTM D 1298 0.880
Lepkość w 100oC ASTM D 445 14 mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 89.5 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161
Lepkość HTHS w 150oC ASTM D 4741 4.19 mPa.s
Temperatura płynięcia ASTM D 97 -36oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 226oC
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.

czyli jesli masz nagar itp rozszczelni ci silnik bo go wypłuka, olej dobry ale troche bym sie go bał lac do starych silników
ale moze byc ok Język 1 zalejesz zobaczysz moja kawa tylko na motulu lata
Edytowane przez gacuus dnia 29 wrzesień 2011 18:40:29
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Mój Castrol już napewno dawnoi wypukał nagar, ten jest bardziej Gęsty, 10W40 to może będzie lepszy. Był też np 20W40 100% syntetyk i też pisało ze utrzymuje silnik w doskonałej czystosci, ale tamten juz do bardzo przeżartych silników.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Shadows
z tego co wiem to ludzie sobie chwala oleje motul szczegolnie w japonskich samochodach...Ja u siebie mam Castrol Magnatec poprzedni wlasciciel jezdzil na castrolu wiec Ja niezmienalem marki oleju
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Poprzedni wlasciciel jak kupiłem supre to mówił że jeździł na Lotosie. Nie dziwie sie że panewka stukala Język 1 potem jak wymieniłem silnik to lałem Castrol EDGE Sport 10W60. za 5 l kosztował coś 150 zł na allegro. Postanowiłem zmienic na Motula, za 6 l dałem 300 zł. zobaczymy jak sie będzie sprawował.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Też go zamierzam zalać po dotarciu silnika.. Rodzice mają Acure TL i tam właśnie Ojciec leje 300v z tym że 0w20 (jak woda). Od wymiany do wymiany taki sam stan na bagnecie a silnik ma nalate 280tys km.



szprychawp napisał(a):
teraz tylko zakuc silnik i podkrecic turbo tak do 1.3 Język 1 ile wogole twoj wytrzyma ?

A tak btw na seryjnym kompie osiągniesz maks 1.2 bara na tej turbinie. Generalnie sama turbina raczej też więcej nie wytrzyma.
Edytowane przez Seba-pdPL dnia 24 październik 2011 20:28:59
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Jak nie podleje paliwem to zwiększając doładowanie będzie miał za bogato powietrza, co za tym idzie zwiększa sie temperatura spalania i następstwem tego tłoki możne powypalać lub gniazda zaworowe, wszystko z głową trzeba robić. Minimalnie zwiększając doładowanie seryjnie ustawiony kąp sobie lekko wzbogaci mieszankę i nic jej nie będzie ale nie wiadomo kiedy kończy się bezpieczna granica.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Nowa taka Turbina czytałem że wytrzymuje 1.5 Bara, ale to już ryzyko dmuchać ją do takiego doładowania. Szybko pewnie też pada taka turbina.
Motul zalany, Filtr Boscha Uśmiech :) przejechałem sie, i wróciłem. Przygazowałem do spodu, nie widziałem aby kopcił, ani nic... jedynie czarny dym wyleciał z wydechu. Bagnet jest tak czysty że niewiem ile dokładnie jest, musiałem palcem dotykać i mniejwięcej jest ponad pól bagnetu. Pojeździmy i zobaczymy jak sie spisuje na tym silniku.
W porównaniu do Castrola EDGE 10W60 wydaje mi sie Motul Chrono 300V bardziej żadki i przezroczysty niż poprzedni. Różnią sie też zapachem, Castrol pachniał jak cukierki, ten bardziej ziołami zalatuje.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Powąchaj motula 5100 ester pachnie jak płyn do płukania tkanin Hehehe :D nawet po 4 tys km Hehehe :D Motul fajnie wycisza silniki przynajmniej tak w moim przypadku było że jak zalałem nowy olej to silnik cichutko pracował a jak zbliżała sie zmiana oleju to wiedziałem bo zaczoł głośniej chodzic Uśmiech :)


Polecam jeszcze zalac płyn do chłodnic motula, troche drogi ale wart swojej ceny. Przetestowane i robi swoją robote




Seba-pdPL: Nie nabijać postów! Edytować kurna!
Edytowane przez Seba-pdPL dnia 06 październik 2011 22:31:57
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
hehe Hehehe :D nie miałem nigdy okazji go wąchać Język 1
Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło Uśmiech :) na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
damiansd4hide3 napisał(a):
hehe Hehehe :D nie miałem nigdy okazji go wąchać Język 1
Własnie teraz tak jakby go troche wyciszyło Uśmiech :) na 3 tys obr mam ciśnienie oleju 3 Bary. To chyba prawidłowo? na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 950 rpm mam lekko ponad 1


nie wiem jakie supra ma cisnienie musial bys sprawdzic sobie, wiem ze z castrolem jaja były i na wolnych obrotach cisnienie za bardzo spadało na ciepłym silniku, kilku znajomych miało takie cos. Własnie na oleju castrol
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Na castrolu miałem takie samo cisnienie jak i na tym.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Tak to ciśnienie jest w miare w normie. Chociaż im gęstszy olej tym większe (przynajmniej w przypadku supry - sprawdzone). Ja na 5w50 miałem takie jak Ty masz. Z tą benzyną to chyba było jasne ze im więcej dmuchasz tym więcej paliwa potrzebujeszJęzyk 1. W suprze bezpieczne ciśnienie bez zmiany dawki paliwa to 0,7 albo 0,8 bara. Przy 1.2 seryjny komp odcina paliwo. Przy doładowaniu 1,5 jak piszesz to turbo w każdej chwili moze się pożegnać z życiem Język 1. Damian ile Cię kosztował MBC ?
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
ja aktualnie mam 0.6 Bara. Narazie nie zwiększam. po przekroczeniu 0.8 bara napewno mieszanka będzie za sucha, zamiast zwiększyc moc może zmniejszyc a silnik może sie dławic przy wyższych obrotach. Na you tubie widziałem gościa który miał własnie sporo podkręcone turbo, efekt Overboost, odcinało go po przekroczeniu 3 tys.
powyżej 0.8 bez regulatora ciśnienia paliwa bym nie zwiększał doładowania. Nie zaszkodziło by też wymienic pompe paliwa i wtryski.

Ja tego silnik pewnie nie będę kręcił. przejeźdze zime, a na wiosne bede szukał 1JZ albo 2JZ. Tamten silniczek bede robił. Jak skoncze wtedy go wsadze a 7M pójdzie na sprzedaż, ewentualnie do innego projektu w przyszłości.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Przy za suchej mieszance nie tyle że będzie się dławił co usmażysz tłoki... Ile za to MBC Hehehe :D?
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Dałem chyba 110 zł z przesyłką, na allegro masz różne modele. Ja wziołem tego Pro Perfekt bo ma kolega w 200SXie i wiem jak to działa i jak podpiąc.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
PatRRick
Ok dzięki. A i taka rada do Ciebie. Jeśli palisz gume i kręcisz bączki czasami to trzymaj olej na górnej kresce zawsze, bo innaczej szybko pożegnasz się z panewkami..
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Wiem jak obchodzic sie z suprą, zawsze mam full oleju. bączków raczej nie kręce, palic gum też raczej nie, tylko wtedy co na tych filmikach, bo była taka okazja Język 1
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
Qamil
A szkoda bo autko czasem lubi "w dupę dostać" tak dla lepszego przepału czasem zaszaleć i trzymać powyżej 4 tys. obrotów. I to jaka frajda przy tym z jazdy hehe.Diabełek ]:->
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Każde auto powinno dostawac w pi*** bo sie pozniej zamula i jezdzic nie chce
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Toyota Corolla e12 TS Twój Samochód 3 26 luty 2016 15:37:39
Datsun 200sx, Dodge Stealth/Mitsubishi 3000GT, Toyota Supra, 2x Nissan Skyline Twój Samochód 4 23 grudzień 2015 15:16:43
Toyota Avensis T25 by Łapek Twój Samochód 5 20 listopad 2015 16:06:35
Toyota Supra MK3 1JZ R154 Sprzedam ARCHIWALNE TEMATY 5 19 maj 2015 14:55:29
Toyota Carina E Twój Samochód 7 01 marzec 2015 22:34:04
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019