Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
Strona 1 z 2: 12
|
Toyota Supra MK III
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 07 maj 2011 16:12:48
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Witam. Chciałbym wam przedstawić mój pierwszy samochód . Jest to Supra 3.0 7M-GTE z manualną skrzynią biegów. Auto ma dosyć bujną historię, bowiem początkowo jeździł nią mój tato. Pierwszy silnik padł po niespełna 1000km.. przyczyna panewka i tu uwaga jedna była prawdopodobnie z Żuka !. Nie opłacało się tego naprawiać, więc ściągnęliśmy nowy silnik prosto z Japonii za pośrednictwem znajomego i cieszyliśmy się bezawaryjną jazdą. W między czasie został także zrobiony środek auta w Javie Car Design pod Włocławiem. Moim zdaniem efekt jest conajmniej bardzo dobry . Niestety po około 30 tys km i 1000km niemieckiej autostrady z gazem w podłodze przez prawie cały czas (momentami było 270km/h) wydmuchało uszczelke pod głowicą. Postanowiliśmy nie bawić się w oryginalną uszczelke i sprowadziliśmy z USA uszczekle HKS 2mm. Do tego doszło pare gratów jak : - szpilki ARP - zawór upustowy BOV Blitz Super Sound - wydech Blitz Nur Spec 85mm - filtr stożkowy Blitz oraz pare drobiazgów jak świece,kable czy przeźroczysta osłonka na rozrząd. Nad autem spędziłem razem z ojcem mnóstwo czasu dokonując przekładki uszczelki w spartańskich warunkach. Po złożeniu wszystkiego odpaliła momentalnie, lecz tu zaczęły się problemy. Początkowo chodziła na wszystkich 6 cylidrach, lecz stosunkowo przestawała palić na poszczególne gary. Okazało się że to igniter. Po wymianie chodzi idealnie równo na wszystkich cylindrach . Ogólnie auta używam na codzień (dojazdy do szkoły, czy wyjazd gdzies na weekend) i staram się ją oszczędzać, bowiem coraz mniej takich samochodów i chciałbym ją utrzymać w jak najlepszym stanie. Mój rekord spalania przy jeździe 90-100-110km/h plus sporadyczne wyprzedzania w trasie to 8.2 litra na 100km na oponach 225 przód i tył więc nie jest źle . W planach mam : - Lakier i blacharka (w paru miejscach ogniska korozji spowodowane wcześniejszymi przygodami tego auta nie w moich rękach i naprawą najprawdopodbniej w szopie) - felgi plus opony (ale to raczej na następną wiosne) - Nowe uszczelki dachowe w okolicach wakacji - za pare lat może 1jz-gte i celowanie w granice 500hp A oto pare fotek superki: Tak to wyglądało na początku A tak po skończeniu prac Niestety Halogen przestał świecić tuż przed zrobieniem zdjęcia xD. To jedno z pierwszych zdjęć po kupnie supry. Byłem wtedy w podstawówce A tutaj macie króciutki filmik ze śpiewu Supry : YouTube Video Narazie tyle Edytowane przez damiansd4hide3 dnia 07 maj 2011 17:37:20 |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 07 maj 2011 17:39:03
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Ładnie zrobiłeś silnik podoba mi sie, ale zastanawia mnie ten zawór upustowy, starego widze nie wypiołeś który jest fabrycznym i wciska doładowanie spowrotem do układu dolotowego. Ja narazie mam tylko oryginalny ale jak kupie inny to tamtego wywale i zaślepie. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 07 maj 2011 17:49:01
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Generalnie ten zawór jest tylko po to aby dawał efekt dźwiękowy. Jestem w kontakcie z Szeryfem z forum Supra-Team bo mieszka niedaleko mnie(80km) i mówił że nie wpływa to destrukcyjnie na żaden element układu doładowania . |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 07 maj 2011 18:15:58
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Destrukcyjnie może nie ale masz tak jakby dwa myśle że jakbyś odpioł syczał by Blitz głośniej a tak wogóle ile za niego dałeś?? bo ja też jestem zainteresowany zaworem upustowym, myślałem nad TAIL Sport bo podoba mi sie jak on chodzi ale 800 zł kosztuje ... podobnie jak Blitz. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 07 maj 2011 18:24:59
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Hmm nie pamiętam już zabardzo ale coś koło 200-250$ |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 07 maj 2011 18:32:50
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
a to na polskie podobnie wyjdzie P może z 50 zł zaoszczędzi. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
maiui |
Dodany dnia 30 maj 2011 16:30:31
|
Poziom 13 Postów: 66 Data rejestracji: 24. marzec 2011 |
Piękna superka jeszcze troche wkładu i będzie brysia |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 15 czerwiec 2011 21:03:42
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Witam. Wyrzuciłem DV i na 4 biegu dmucha na skali +4 . Także ciśnienie doładowania się zwiększyło . |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 15 czerwiec 2011 21:51:07
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
oooo to napisze do ciebie na PW bo musimy o tym pogadać bo ja też jestem na to troche najarany |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 25 czerwiec 2011 21:16:00
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Up. Supra dostała nowe panewki prosto z Toyoty ponieważ stare były już na skraju zużycia. Wał także poszedł na szlif. Jutro składanie |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 25 czerwiec 2011 21:45:00
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
oooo to dobrze dbaj o ten 7M-GTE bo coraz mniej ludzi ma do niego nerwy |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 11:02:17
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
No i supra już w pełni sprawna śmiga aż miło . Dostała nową chłodnicę robioną na zamówienie(stara działająca na sprzedaż) no i paneweczki plus szlif wału. Tutaj macie krótki filmik . YouTube Video |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 12:29:16
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
No ładnie chodzi ładnie ale ten zawór to myślałem że ci głośniej chodzi... A ciśnienia oleju nie pokazałeś P |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 30 czerwiec 2011 20:35:31
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Chodzi ciszej bo jest filterek zamontowany . Bynajmniej mi się syf nie dostaje . Bo mam też drugą końcówke bez filtra. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 13 wrzesień 2011 20:44:04
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Kupa.. Coś mi strasznie stuka w silniku . OBstawiam niestety panewke.. Jutro supra jedzie lawetą do znajomego do Opola.. Ehh 2,5 tys km i znowu remont.. Zaczynam mieć powoli dość tego auta i coraz bardziej myśle nad sprzedażą.. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 13 wrzesień 2011 21:55:55
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Kute trzeba zalozyc, jeśli robiłeś remont to nie możliwe ze panewki chyba ze padaki albo ktos zle zlozyl |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
damiansd4hide3 |
Dodany dnia 13 wrzesień 2011 23:52:16
|
Główny administrator Użytkownik VIP Postów: 1326 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
Kup panewki Celvete 77 kosztują sporo coś 650 zł ale są wytrzymałe. Ktoś ci mugł jakieś podróbku wsadzić... Ja remontu nie robiłem, wsadziłem poprostu silnik, a nic mi nie stuka, przejeździłem już rok na nim i nic narazie sie nie dzieje Dbaj o olej, sprawdzaj co każdą jazde, odpowiednio sie obchodz z autem a nie będzie sie nic działo. Supra ma swoje lata trzeba ją odpowiednio traktować i miec cierpliwośc do tego auta. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 14 wrzesień 2011 19:08:01
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Heh właśnie sprawdzałem tego dnia olej z 3 razy bo dostawała trochę w dupe (pare razy 220km/h). Cały czas było powyżej górnej kreski.. Po zdarzeniu sprawdzałem olej i dalej był na full. Ciśnienie oleju również jest i było cały czas takie same(w czasie jazdy patrze na nie częściej niż na prędkościomierz..). Stało się to nagle.. Po ostym butowaniu zwolniłem do 110km/h i przejechałem tak może z 2-3 km. Zatrzymałem się na skrzyżowaniu i po dodaniu gazu przy ruszaniu zaczeły się mega stuki.. Nie było tak że pomału zaczynało stukać na określonych obrotach tylko odrazu łup i napierdala.. Na wolnych też slychać ale tak cichutko bardzo. Prawdziwa orkiestra zaczyna się przy 1,5 tys. Auto normalnie odpala jak wcześniej czyli od 2 przekręceń rozrusznika na wolnych chodzi równiutko itd. Dzisiaj została zalawetowana do Szeryfa (znajomego z forum supra-team i generalnie jednego z najlepszych mechaników tam) i w poniedziałek będę wiedział co się stało... To jest ostatni raz kiedy ją naprawiam... Jeszcze raz i won.. Aha i poprzednio też naprawiał ją Szeryf więc podrabianych panewek raczej nie wsadził tylko oryginalne toyotowskie (coś koło 550zł)... Jak to panewki to zmieniam piec bo mam do kupienia za 2 tys zł. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
gacuus |
Dodany dnia 14 wrzesień 2011 20:43:37
|
Poziom 24 Postów: 342 Data rejestracji: 14. marzec 2011 |
jak byś robil panewki to wez odrazu wał wyważ i wycentruj bo mozesz miec bicia i dlatego tak panewki sie sypia |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
|
PatRRick |
Dodany dnia 19 wrzesień 2011 20:32:45
|
Poziom 11 Postów: 41 Data rejestracji: 07. maj 2011 |
Diagnoza jest taka : Panewka korbowodowa.. Przyczyną jest prawdopodbnie przytkany kanał olejowy.... Problem w tym że mechanik dopiero zacznie ją robić w połowie października z powodów osobistych więc trochę sobie poczekam.. |
Podzielenie się tym wpisem: | |
|
Poleć ten wątek | |
URL: |
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |