Subkategoria 2
[JAPOńSKIE UNIKATY] Mazda 323 BF (gen. III)
- Drukuj
- 16 lut 2013
- JAPOŃSKIE UNIKATY
- 21430 czytań
- 6 komentarzy
III generacja Mazdy 323 ukazała się w roku 1985. Od swojej poprzedniczki (323 BD) różniła się gabarytami (była nieco większa), zwiększono także rozstaw osi i tylnych kół. Po raz pierwszy auto to w Polskich rękach znalazło się w 1988 roku. Powstał wówczas team Marlboro, utworzony wokół "gwiazdy OBRO FSO" Mariana Bublewicza, który zakupił takie auto dla niego w Belgii. Było to auto N-grupowe (323 4wd Turbo 16), nieco slabsze od Renówki Kopera, ale o lepszej trakcji. Drugim takim samym autem dysponował od '88 roku Mirosław Krachulec. Błysnął on 6 miejscem w Rajdzie Polski 1988. Był 3 w Mistrzostwach Polski 1988, a w 1989, dzięki regularnej jeździe na wysokich pozycjach i zwycięstwu w kończącym sezon Rajdzie Warszawskim, zdobył wicemistrzostwo Polski w generalce (przed Koperem). W '89 jego Mazda była zgłoszona w A13, ale w 1990 roku powrócił do N04. W tym sezonie ukończył jednak tylko 2 rajdy. Nieco lepszy był '91 i Krachulec obok Sadowskiego, Hołowczyca (również Mazdy) i Herby (Opel) stanowił czołowkę grupy N, mieszcząc się w dziesiątce MP.
Prawdziwą w pełni profesjonalną Mazdą 323 4wd Turbo 16 gr A dysponował Romuald Chałas. Tego wieloletniego czołowego Warszawskiego zawodnikowa klasy A14 wziął pod skrzydła Universal, sponsor rajdu Polski 1990, który wykupił rajdówkę po Salonenie z Mazda Team Europe, jak również treningówkę. Chałas wziął nią udział w Rajdzie Polski 1990, którego nie ukończył. W MP do końca sezonu jeździł jednak Polonezem 1600, bowiem walczył o tytuł w A14 z Swiebodą. Sezon 1991 już Mazdą zaczął od podium i wygrania N-ki w Zimowym, co by oznaczało, że jechał z jakichś powodów treningówką. Już A-grupą byłby 2 w Krakowskim, gdyby nie wypadek pod koniec rajdu. Na Elmocie miał problemy techniczne, a w mocno obsadzonym Polskim jechał tuż za Koperem, ale odpadł po awarii skrzynii biegów. Druga część sezonu była znacznie szczęśliwsza, trzy trzecie miejsca na Festiwalowym, Wiśle i Karkonoskim i ostatecznie 4 pozycja w MP. Od sezonu '92 wspomagała go Mazda Motor Poland, był 3 na Krakowskim. W '93 już w barwach Shella zaliczył dość udany sezon, ale ostatecznie dwóch ostatnich eliminacji nie ukończył, co starczyło na 6 miejsce w MP.
Dane techniczne - MAZDA 323 BF
Lata produkcji - 1985 - 1989
Nadwozia - kabriolet, hatchback, pick-up, kombi, sedan
Silniki
1.1 (54KM)
1.3 (60KM)
1.5 (73KM)
1.5 i (95KM)
1.5 (75KM)
1.5 i Turbo (115KM)
1.6 GT Turbo 4WD (150KM)
1.6 GT (85KM)
1.6 GT Turbo (140KM)
1.6 (86KM)
1.6 GT (105KM)
1.7 D (54KM)
1.7 D (56KM)
1.7 D (57KM)
Skrzynie biegów
- manualna
- automatyczna
Rozstaw osi (mm)
2400
Długość (mm)
3990-4220
Szerokość (mm)
1645
Wysokość (mm)
1390-1410
Mazda 323 BF sedan
Mazda 323 BF Kombi
Mazda 323 BF Pick up
Mazda 323 BF cabriolet
Mazda 323 BF Hatchback
¬ródła:
www.wikipedia.pl
moto.wp.pl
google.com
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
URL: |
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Świetne! | 100% | [1 głos] | |
Bardzo dobre | 0% | [0 głosów] | |
Dobre | 0% | [0 głosów] | |
Średnie | 0% | [0 głosów] | |
Słabe | 0% | [0 głosów] |
dnia 21. luty 2013 19:37:12
dnia 21. luty 2013 22:47:02
dnia 22. luty 2013 06:21:30
dnia 22. luty 2013 09:24:53
dnia 25. luty 2013 19:20:12
dnia 26. luty 2013 15:49:46