JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Czerwiec 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Rodzaje nadwozi samochodów w ofercie Kia – który model wybrać i dlaczego?
Różne rodzaje nadwozia od zawsze były elementem motoryzacyjnej mody. Gołym okiem widać, że na polskich drogach od jakiegoś czasu królują SUV-y i crossovery, które łączą nowoczesne i dynamiczne linie z praktycznością i komfortem jazdy. Rodzajów nadwozi jest jednak znacznie więcej i często mają one związek z klasą pojazdu, jego funkcjonalnością i możliwościami. W tym materiale sprawdzamy, które nadwozia znajdziesz w ofercie marki Kia, co ułatwi być może wybór modelu najbardziej pasującego do Twojego stylu życia.

Audi A6 e-tron – luksus, osiągi i ekologia w elektrycznym wydaniu
Marka Audi od lat cieszy się uznaniem kierowców, którzy stawiają na funkcjonalność, świetne osiągi, komfort i nowoczesny design. Nic dziwnego. Niemiecki producent oferuje swoim klientom auta, które są mało awaryjne, bezpieczne, eleganckie i doskonale wyposażone. W 2024 roku na rynku motoryzacyjnym pojawiło się nowe Audi A6 e-tron z napędem elektrycznym. Czy warto zdecydować się na zakup tego auta?

Koniec z nudnymi butelkami termicznymi! Poznaj Fizz&Go, idealną butelkę na każdą podróż!
Orzeźwiająca, gazowana woda to must-have podczas wielogodzinnej jazdy w upalne dni – absolutna podstawa dla każdego kierowcy. A gdyby można było ją mieć zawsze pod ręką, w jednej stylowej butelce, która utrzyma idealną temperaturę przez cały dzień, gdy siedzisz za kierownicą? I to z bąbelkami, które nie uciekną nawet na wybojach? Tak właśnie działa najnowszy gadżet, który powinien znaleźć się w każdym aucie – pierwsza butelka termiczna do gazowania wody SodaStream Fizz&Go zmienia zasady gry dla wszystkich pasjonatów czterech kółek!

Podróże samochodowe w długie weekendy – dlaczego to spore wyzwanie dla kierowców?
Prawdopodobnie każdy kierowca choć raz w swojej karierze musiał jechać samochodem w okresie długiego weekendu. To spory problem, chociażby ze względu na wzmożony ruch, rozdrażnienie kierowców oraz brak należytej uwagi. Jeśli już wybierasz się samochodem na urlop w długi weekend, postaraj się odpowiednio przygotować do takiej wyprawy. Co powinieneś zrobić i o co zadbać? Zajrzyj do poradnika i dowiedz się więcej!

Jakie opony całoroczne wybrać? Top 3 modeli z różnych klas
Rosnąca popularność opon całorocznych sprawia, że ich wybór nieustannie się zwiększa. Producenci wypuszczają kolejne modele, które coraz lepiej równoważą parametry letnie i zimowe. Z jednej strony pozwala to lepiej dopasować ogumienie do swoich potrzeb. Z drugiej strony podjęcie decyzji może być przez to utrudnione – wymaga dłuższego porównywania opinii oraz wyników testów. Aby ułatwić wybór modelu, przygotowaliśmy zestawienie modeli, które uzyskują wiele pozytywnych ocen użytkowników oraz zajmują wysokie miejsca w niezależnych testach.  

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[PM] Jak modyfikować układ kierowniczy do sportu?
Podstawowym minusem zwykłych, drogowych układów kierowniczych jest zbyt duża ilość obrotów koła kierownicy między skrajnymi położeniami, która może sięgać aż czterech. Powoduje to, że nie jest możliwa odpowiednio szybka reakcja na nadsterowny poślizg samochodu oraz zbyt słabe czucie kierowanych kół, nie pozwalająca na wyczucie granicy przyczepności opon.

Nim zaczniemy zastanawiać się, który ze sposobów modyfikacji układu kierowniczego wybrać, warto uwzględnić, że zmiana jego przełożenia (a na tym głównie opierają się przeróbki) pociągnie za sobą pewne wady. Przede wszystkim zmieni się siła, jaką trzeba będzie użyć do skręcania kołami. Jeżeli w naszym samochodzie układ kierowniczy już stawia spore opory, to po przeróbkach poprawiając szybkość jego reakcji możemy spowodować, że kręcenie kierownicą wymagać będzie ogromnej siły. Do zwiększenia oporów na kole kierownicy przyczyniają się również sportowe, często szersze opony, więc należy uważać, aby po zsumowaniu wszystkich modyfikacji zwyczajnie nie „przedobrzyć”. Sytuację można w pewnym stopniu poprawić stosując nieco większe koło kierownicy. Szybszy układ kierowniczy to również znacznie bardziej nerwowa reakcja samochodu na skręt, więc szczególnie przy wyższych prędkościach potrzeba większego skupienia i bezwzględnie prawidłowej pozycji za kierownicą.


Istnieją dwa sposoby „przyspieszenia” układu kierowniczego. Pierwsza z nich to zmiana przekładni (tzw. maglownicy) na taką, o innym, krótszym przełożeniu.


Często wiąże się to ze zmianą typu przekładni: ze ślimakowej na zębatkową ( czasem nazywana planetarną ).



Co przy okazji zmniejsza ilość połączeń przegubowym w układzie i likwiduje dużą cześć luzów. Przełożenie przekładni wyraża się w ilości obrotów koła kierownicy między maksymalnym skrętem w obie strony, a sportowe skrócone urządzenia posiadają przełożenie w przedziale o 2,2 do 2,7. Na wymianę przekładni często decydują się na przykład posiadacze przygotowanych do sportu Fiatów 126p, w przypadku których seryjny układ kierowniczy praktycznie nie pozwala na zapanowanie nad krótkim i mocno nadsterownym samochodem.














Drugim sposobem modyfikacji układu kierowniczego jest przeróbka ramion zwrotnicy, polegająca na ich skróceniu. Skutkiem tego będzie większy kąt skrętu kół przy takim samym obrocie kierownicą w stosunku do standardowego rozwiązania. Tego typu modyfikacja jest najłatwiejsza, jeżeli ramiona zwrotnicy i zwrotnica stanową oddzielne elementy, co we współczesnych samochodach nie jest często spotykanym rozwiązaniem.

Spójrzmy z góry na końcówki drążków oraz drążki na których zawieszone są zwrotnice to tworzą one trapez a nie prostokąt. Odcinek łączący końcówki drążków (są bardziej z przodu) jest dłuższy niż odcinek łączący sworznie wahaczy. Pomimo trapezu koła patrzą na wprost. Jeśli skręcisz koła np. w lewo to kolo wewnętrzne (w tym przypadku lewe) będzie miało większy kąt skrętu niż prawe. Różnica w skręcie kół rośnie wraz z kątem skrętu, czyli przy jeździe na wprost koła patrzą idealnie tak samo, przy delikatnym skręcie ich wychylenie różni się bardzo niewiele, a przy maksymalnym skręcie różnica jest największa.

Poniższy rysunek powinien wiele wyjaśnić.




Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019