JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Luty 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Leasing czy kredyt – co wybrać, planując zakup samochodu?
Planujesz zakup auta, lecz nie wiesz, jaką formę finansowania wybrać? Szczególnie korzystny finansowo leasing czy może jednak ugruntowany kredyt samochodowy? To trudny wybór; różnice pomiędzy nimi wpływają bowiem na każdy aspekt użytkowania Twojego nowego auta, a sama decyzja zależy od Twoich potrzeb, stylu życia i planów na przyszłość. Sprawdź, która forma finansowania najlepiej dopasuje się do Ciebie i ruszaj w trasę z pewnością, że wybrałeś mądrze!

Jak zapobiegać korozji karoserii samochodu?
Pojawiająca się na karoserii pojazdu rdza wpływa nie tylko na estetykę pojazdu, ale również na jego wytrzymałość i sprawność techniczną. Każde ognisko o rdzawym zabarwieniu powinno wzbudzić Twój niepokój. Dowiedz się, jak zapobiegać korozji karoserii samochodu i zadbać o swój komfort oraz bezpieczeństwo.  

Od Forda T do Tesli – jak zmieniał się samochód przez 100 lat
Ostatni wiek pokazuje, że samochód przeszedł niezwykłą transformację technologiczną. W ciągu stu lat motoryzacja ewoluowała od prostych pojazdów mechanicznych do zaawansowanych komputerów na kółkach. Historia rozwoju samochodów to fascynująca opowieść o innowacjach i postępie.  

Jak wygodnie sfinansować zakup samochodu?
Planujesz zakup samochodu i zastanawiasz się, jak go sfinansować? Poznaj kilka rozwiązań, z których możesz skorzystać, jeśli nie dysponujesz oszczędnościami w odpowiedniej wysokości. Przekonaj się, jak wygodnie sfinansować auto i cieszyć się korzyściami, jakie przyniesie Ci użytkowanie nowego samochodu.  

Co zrobić ze zużytym akumulatorem?
Ze względu na znajdujące się w nim substancje, zużyty akumulator samochodowy klasyfikowany jest jako odpad niebezpieczny. W związku z tym nie można wyrzucać go do śmietnika. Z tego artykułu dowiesz się, co zrobić ze zużytym akumulatorem i dlaczego to takie ważne.  

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[PM] Jak modyfikować układ kierowniczy do sportu?
Podstawowym minusem zwykłych, drogowych układów kierowniczych jest zbyt duża ilość obrotów koła kierownicy między skrajnymi położeniami, która może sięgać aż czterech. Powoduje to, że nie jest możliwa odpowiednio szybka reakcja na nadsterowny poślizg samochodu oraz zbyt słabe czucie kierowanych kół, nie pozwalająca na wyczucie granicy przyczepności opon.

Nim zaczniemy zastanawiać się, który ze sposobów modyfikacji układu kierowniczego wybrać, warto uwzględnić, że zmiana jego przełożenia (a na tym głównie opierają się przeróbki) pociągnie za sobą pewne wady. Przede wszystkim zmieni się siła, jaką trzeba będzie użyć do skręcania kołami. Jeżeli w naszym samochodzie układ kierowniczy już stawia spore opory, to po przeróbkach poprawiając szybkość jego reakcji możemy spowodować, że kręcenie kierownicą wymagać będzie ogromnej siły. Do zwiększenia oporów na kole kierownicy przyczyniają się również sportowe, często szersze opony, więc należy uważać, aby po zsumowaniu wszystkich modyfikacji zwyczajnie nie „przedobrzyć”. Sytuację można w pewnym stopniu poprawić stosując nieco większe koło kierownicy. Szybszy układ kierowniczy to również znacznie bardziej nerwowa reakcja samochodu na skręt, więc szczególnie przy wyższych prędkościach potrzeba większego skupienia i bezwzględnie prawidłowej pozycji za kierownicą.


Istnieją dwa sposoby „przyspieszenia” układu kierowniczego. Pierwsza z nich to zmiana przekładni (tzw. maglownicy) na taką, o innym, krótszym przełożeniu.


Często wiąże się to ze zmianą typu przekładni: ze ślimakowej na zębatkową ( czasem nazywana planetarną ).



Co przy okazji zmniejsza ilość połączeń przegubowym w układzie i likwiduje dużą cześć luzów. Przełożenie przekładni wyraża się w ilości obrotów koła kierownicy między maksymalnym skrętem w obie strony, a sportowe skrócone urządzenia posiadają przełożenie w przedziale o 2,2 do 2,7. Na wymianę przekładni często decydują się na przykład posiadacze przygotowanych do sportu Fiatów 126p, w przypadku których seryjny układ kierowniczy praktycznie nie pozwala na zapanowanie nad krótkim i mocno nadsterownym samochodem.














Drugim sposobem modyfikacji układu kierowniczego jest przeróbka ramion zwrotnicy, polegająca na ich skróceniu. Skutkiem tego będzie większy kąt skrętu kół przy takim samym obrocie kierownicą w stosunku do standardowego rozwiązania. Tego typu modyfikacja jest najłatwiejsza, jeżeli ramiona zwrotnicy i zwrotnica stanową oddzielne elementy, co we współczesnych samochodach nie jest często spotykanym rozwiązaniem.

Spójrzmy z góry na końcówki drążków oraz drążki na których zawieszone są zwrotnice to tworzą one trapez a nie prostokąt. Odcinek łączący końcówki drążków (są bardziej z przodu) jest dłuższy niż odcinek łączący sworznie wahaczy. Pomimo trapezu koła patrzą na wprost. Jeśli skręcisz koła np. w lewo to kolo wewnętrzne (w tym przypadku lewe) będzie miało większy kąt skrętu niż prawe. Różnica w skręcie kół rośnie wraz z kątem skrętu, czyli przy jeździe na wprost koła patrzą idealnie tak samo, przy delikatnym skręcie ich wychylenie różni się bardzo niewiele, a przy maksymalnym skręcie różnica jest największa.

Poniższy rysunek powinien wiele wyjaśnić.




Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019