JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Listopad 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Prawo jazdy 2029 - unijna rewolucja przed nami. Cyfrowy dokument, miedzynarodowy zakaz prowadzenia pojazdów, zmiany dla kierowców po 65. roku życia i małoletnich
Unia Europejska wprowadza przełomowe zmiany w przepisach dotyczących prawa jazdy, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz ujednolicenie procedur administracyjnych w całej Wspólnocie. Opublikowanie w Dzienniku Urzędowym UE dyrektyw 2025/2205 i 2025/2206 w dniu 5 listopada 2025 roku formalnie wyznacza ścieżkę dla nowej regulacji. Choć same dyrektywy weszły w życie już 26 listopada 2025 roku, państwa członkowskie mają czas na implementację przepisów krajowych do 26 listopada 2028 roku, a pełne obowiązywanie nowych zasad w całej UE ma nastąpić najpóźniej od 26 listopada 2029 roku. Nadchodzące regulacje dotkną niemal każdego kierowcę, wprowadzając m.in. ogólnoeuropejski zakaz prowadzenia pojazdów za najcięższe przewinienia oraz rewolucję w formie samego dokumentu.

Renault Twingo powraca jako tani elektryk. Premiera już 6 listopada
Już za parę dni poznamy zupełnie nowe Renault Twingo. Samochód będzie przystępnym cenowo elektrykiem i stanowi powrót do korzeni, szczególnie fani I generacji będą zachwyceni. Co już wiemy o nowym Twingo?

Użytkownicy hybryd plug-in będą zmuszeni do ładowania baterii? Kontrowersyjny pomysł prezes VDA
Ostatni raport organizacji Transport&Environment pokazał brutalną prawdę o hybrydach plug-in. Teraz z kontrowersyjnym pomysłem wyszła prezes organizacji VDA, Holdegard Muller. Zasugerowała ona, by w przyszłości samochody hybrydowe plug-in były konstruowane tak, by regularne ładowanie baterii było obowiązkowe. Poznajcie szczegóły!

Toyota oficjalnie potwierdziła nowe V8. Ujrzymy je już w grudniu wraz z supersamochodem GR
Takie informacje lubimy. W dobie powszechnej elektryfikacji Toyota potwierdziła nową jednostkę V8. Jako pierwszy otrzyma ją supersamochód GR, który zadebiutuje już 5 grudnia. Co już wiemy na temat nowego japońskiego V8?

BYD Racco. Chiński gigant uderza w japoński rynek k-carów. Japan Mobility Show 2025
Chiński gigant elektromobilności, BYD, szykuje się do znaczącego wejścia w kluczowy dla Japonii segment kei carów (tzw. kei jidosha). Premiera pierwszego modelu tej klasy, nazwanego roboczo BYD Racco miała miejsce na Japan Mobility Show 2025. Wprowadzenie na rynek elektrycznego kei cara jest strategicznym posunięciem, mającym na celu zdobycie udziałów w specyficznym, lecz niezwykle popularnym japońskim rynku samochodów miejskich. Rezerwacje mają ruszyć w Japonii latem 2026 roku.

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
Czym jest telematyka?

Naprawa silnika generuje duże koszty i wymaga wyłączenia pojazdu z użytku. Jest to szczególnie kłopotliwe dla wielu firm, szczególnie jeśli czas oczekiwania na części zamienne się wydłuża. Koszty w takiej sytuacji są podwójne, ponieważ zbyt długie unieruchomienie pojazdu generuje dodatkowe koszty w firmie. A co gdyby można było takim sytuacjom zapobiegać i przewidywać możliwość pojawienia się awarii? Jest to teraz możliwe, dzięki telematyce S-Deutz.

Czym jest telematyka?
Telematyka to nowoczesne rozwiązania z dziedziny informatyki, telekomunikacji oraz automatyki. Pozwalają na zbieranie danych za pomocą specjalnych czujników i ich przekazywanie w czasie rzeczywistym pomiędzy urządzeniami. Pozyskane dane mogą być zapamiętywane, analizowane oraz przekazywane do systemu informatycznego (chmury). Umożliwia to zwiększenie bezpieczeństwa oraz optymalizację pracy.

Telematyka wykorzystywana jest między innymi w transporcie, logistyce, telemedycynie, energetyce, a także ubezpieczeniach.

Telematyka S-Deutz – pomoc w obsłudze floty pojazdów
Firma BTH Fast udostępniła specjalny system telematyka S-Deutz dla pojazdów z silnikami tej marki.

Umożliwiają one monitorowanie pracy silnika w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, co pozwala na wczesne wykrycie nieprawidłowości w jego działaniu. Dzięki temu można szybciej wyłapywać awarie silnika, zanim dojdzie do poważnych uszkodzeń i z wyprzedzeniem zaplanować niezbędne naprawy.

Zastosowanie systemu telematyki we flocie pojazdów zapewnia prawidłowe i skuteczne zarządzanie pojazdami. Połączenie maszyn w sieć umożliwia stały monitoring stanu technicznego ich silników, niezależnie od miejsca, w którym znajduje się pojazd.

Jak działa telematyka w silnikach Deutz?
Instalacja i obsługa systemu telemetrycznego nie jest trudna. W pojeździe z silnikiem Deutz należy zamontować urządzenie składające się z:

Jednostki telematycznej – Smart Box;
Przewodu podłączeniowego;
Anteny gsm.
Urządzenie łączy się z siecią poprzez GSM lub Wifi przekazując niezbędne informacje do bazy danych znajdującej się w chmurze firmy Deutz. Dane pojazdów są dostępne poprzez stronę internetową www.S-Deutz. Tam znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące parametrów silnika, a także jest możliwość zarządzania nimi. Firma oferuje również usługi cyfrowe, np. możliwość monitorowania błędów, czy zalecenia dotyczące napraw i części.

Pakiety telematyczne
W ramach obsługi systemu telemetrycznego masz do wyboru dwa pakiety – podstawowy oraz rozszerzony.

Pakiet podstawowy to wsparcie dla operatora w prawidłowej obsłudze maszyny. Umożliwia monitorowanie takich parametrów jak: położenia maszyny, kody błędów (aktywne/pasywne), godziny pracy, obciążenie silnika, prędkość obrotowa i moment obrotowy silnika, poziom płynu AdBlue, poziom płynu chłodzącego, poziom zapełnienia.

Pakiet rozszerzony to szereg informacji diagnostycznych, dzięki którym profesjonalny personel może dokonywać diagnozy stanu silnika. Pakiet ten obejmuje monitorowanie parametrów podstawowych, takich jak położenia maszyny, kody błędów (aktywne/pasywne), godziny pracy, obciążenie silnika, prędkość obrotowa i moment obrotowy silnika, poziom płynu AdBlue, poziom płynu chłodzącego, poziom zapełnienia. Dodatkowo można analizować takie dane jak: ciśnienie powietrza i temperatura otoczenia, temperatura w zbiorniku DEF, poziom zapełnienia filtra DPF sadzą, ciśnienie oleju, napięcie akumulatora, zanieczyszczenie filtra powietrza.

Tak szeroki zakres informacji umożliwia wykrycie nawet niedużych zaburzeń w działaniu silnika i szybko rozpocząć naprawę. Wstępne ostrzeganie jest częścią pakietu rozszerzonego. Są to informacje dla właściciela floty dotyczące opisu usterki, wskazówek, możliwych przyczyn usterki, która została wykryta, a także najlepszych sposobów na jej usunięcie, czy zalecenia dotyczące niezbędnych do jej naprawy części.

Dzięki takiemu rozwiązaniu można znacznie skrócić czas naprawy pojazdu, a także ograniczyć jej koszty.


Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019