Subkategoria 2
[PM] Uszlachetniacze paliwa, warto?
- Drukuj
- 18 lut 2014
- PORADY MOTORYZACYJNE
- 31410 czytań
- 0 komentarzy
Na rynku jest wiele rodzajów uszlachetniaczy, począwszy od dodatków do paliw, poprzez środki myjące, kończąc na uszczelniaczach do silników czy chłodnic samochodowych.
Problem w odpowiednim doborze tych preparatów jest taki sam, jak przy tankowaniu lepszego paliwa zawierającego podobne uszlachetniacze. Jeśli decydujemy się na dolewanie uszlachetniaczy do baku, musimy dobrać specyfik odpowiedni dla naszego auta. Zazwyczaj producenci mają osobną kategorię preparatów przeznaczonych do starszych silników, by skład danego uszlachetniacza nie zaszkodził ich pracy. Podobnie jest z dodatkami uszczelniającymi – zaaplikowanie ich do silnika, który tego nie wymaga, może tylko pogorszyć jego stan.
Działanie tego typu specyfików nie jest do końca przewidywalne ze względu na to, że każdy silnik jest inny i nigdy nie możemy mieć pewności, jak zareaguje konkretna jednostka. Również oczekiwania stawiane takim preparatom są różne.
Unikajmy preparatów uniwersalnych, zarówno do benzyny, jak i do oleju napędowego.
W większości przypadków zadaniem uszlachetniacza jest czyszczenie układu wtryskowego lub całego układu zasilania paliwem. Bywają również odmiany dodatków, które podnoszą liczbę oktanową paliwa. Cena takiej butelki waha się w przedziale od 20 do 60zł. Użycie omawianych preparatów jest bardzo proste: tankujemy auto do pełna, a następnie dolewamy uszlachetniacz prosto do baku. Jeżeli mamy mniejszy bak, wówczas warto doczytać, na ile litrów przystosowane jest dane opakowanie.
Uszlachetniacze mają tylu zwolenników, ilu przeciwników. Wielu kierowców aut z silnikiem diesla boryka się z częściowo uszkodzonymi lub zapchanymi wtryskiwaczami. Każdy, kto miał okazję wymienić komplet wtryskiwaczy, wie, jaki to wydatek. Często zdarza się, że zaaplikowanie tylko jednej butelki usunęło problem bezpowrotnie. Są również sytuacje, kiedy to po użyciu uszlachetniacza wtryskiwacze ulegały uszkodzeniu – w tym przypadku trudno ocenić, czy to właśnie z jego winy. Najlepszym rozwiązaniem jest tankowanie droższych paliw, które już zawierają uszlachetniacze zabezpieczające silnik. Koszt jednej butelki to różnica na około 60 litrów lepszego paliwa.
Problem w odpowiednim doborze tych preparatów jest taki sam, jak przy tankowaniu lepszego paliwa zawierającego podobne uszlachetniacze. Jeśli decydujemy się na dolewanie uszlachetniaczy do baku, musimy dobrać specyfik odpowiedni dla naszego auta. Zazwyczaj producenci mają osobną kategorię preparatów przeznaczonych do starszych silników, by skład danego uszlachetniacza nie zaszkodził ich pracy. Podobnie jest z dodatkami uszczelniającymi – zaaplikowanie ich do silnika, który tego nie wymaga, może tylko pogorszyć jego stan.
Działanie tego typu specyfików nie jest do końca przewidywalne ze względu na to, że każdy silnik jest inny i nigdy nie możemy mieć pewności, jak zareaguje konkretna jednostka. Również oczekiwania stawiane takim preparatom są różne.
Unikajmy preparatów uniwersalnych, zarówno do benzyny, jak i do oleju napędowego.
W większości przypadków zadaniem uszlachetniacza jest czyszczenie układu wtryskowego lub całego układu zasilania paliwem. Bywają również odmiany dodatków, które podnoszą liczbę oktanową paliwa. Cena takiej butelki waha się w przedziale od 20 do 60zł. Użycie omawianych preparatów jest bardzo proste: tankujemy auto do pełna, a następnie dolewamy uszlachetniacz prosto do baku. Jeżeli mamy mniejszy bak, wówczas warto doczytać, na ile litrów przystosowane jest dane opakowanie.
Uszlachetniacze mają tylu zwolenników, ilu przeciwników. Wielu kierowców aut z silnikiem diesla boryka się z częściowo uszkodzonymi lub zapchanymi wtryskiwaczami. Każdy, kto miał okazję wymienić komplet wtryskiwaczy, wie, jaki to wydatek. Często zdarza się, że zaaplikowanie tylko jednej butelki usunęło problem bezpowrotnie. Są również sytuacje, kiedy to po użyciu uszlachetniacza wtryskiwacze ulegały uszkodzeniu – w tym przypadku trudno ocenić, czy to właśnie z jego winy. Najlepszym rozwiązaniem jest tankowanie droższych paliw, które już zawierają uszlachetniacze zabezpieczające silnik. Koszt jednej butelki to różnica na około 60 litrów lepszego paliwa.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
URL: |
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?