JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Listopad 2025 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Newsy MOTORYZACYJNE
Prawo jazdy 2029 - unijna rewolucja przed nami. Cyfrowy dokument, miedzynarodowy zakaz prowadzenia pojazdów, zmiany dla kierowców po 65. roku życia i małoletnich
Unia Europejska wprowadza przełomowe zmiany w przepisach dotyczących prawa jazdy, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz ujednolicenie procedur administracyjnych w całej Wspólnocie. Opublikowanie w Dzienniku Urzędowym UE dyrektyw 2025/2205 i 2025/2206 w dniu 5 listopada 2025 roku formalnie wyznacza ścieżkę dla nowej regulacji. Choć same dyrektywy weszły w życie już 26 listopada 2025 roku, państwa członkowskie mają czas na implementację przepisów krajowych do 26 listopada 2028 roku, a pełne obowiązywanie nowych zasad w całej UE ma nastąpić najpóźniej od 26 listopada 2029 roku. Nadchodzące regulacje dotkną niemal każdego kierowcę, wprowadzając m.in. ogólnoeuropejski zakaz prowadzenia pojazdów za najcięższe przewinienia oraz rewolucję w formie samego dokumentu.

Renault Twingo powraca jako tani elektryk. Premiera już 6 listopada
Już za parę dni poznamy zupełnie nowe Renault Twingo. Samochód będzie przystępnym cenowo elektrykiem i stanowi powrót do korzeni, szczególnie fani I generacji będą zachwyceni. Co już wiemy o nowym Twingo?

Użytkownicy hybryd plug-in będą zmuszeni do ładowania baterii? Kontrowersyjny pomysł prezes VDA
Ostatni raport organizacji Transport&Environment pokazał brutalną prawdę o hybrydach plug-in. Teraz z kontrowersyjnym pomysłem wyszła prezes organizacji VDA, Holdegard Muller. Zasugerowała ona, by w przyszłości samochody hybrydowe plug-in były konstruowane tak, by regularne ładowanie baterii było obowiązkowe. Poznajcie szczegóły!

Toyota oficjalnie potwierdziła nowe V8. Ujrzymy je już w grudniu wraz z supersamochodem GR
Takie informacje lubimy. W dobie powszechnej elektryfikacji Toyota potwierdziła nową jednostkę V8. Jako pierwszy otrzyma ją supersamochód GR, który zadebiutuje już 5 grudnia. Co już wiemy na temat nowego japońskiego V8?

BYD Racco. Chiński gigant uderza w japoński rynek k-carów. Japan Mobility Show 2025
Chiński gigant elektromobilności, BYD, szykuje się do znaczącego wejścia w kluczowy dla Japonii segment kei carów (tzw. kei jidosha). Premiera pierwszego modelu tej klasy, nazwanego roboczo BYD Racco miała miejsce na Japan Mobility Show 2025. Wprowadzenie na rynek elektrycznego kei cara jest strategicznym posunięciem, mającym na celu zdobycie udziałów w specyficznym, lecz niezwykle popularnym japońskim rynku samochodów miejskich. Rezerwacje mają ruszyć w Japonii latem 2026 roku.

Wicej z Newsy MOTORYZACYJNE ...
Subkategoria 2
[PM] Rozrusznik wolno obraca wałem silnika.
Pierwszą czynnością jest sprawdzenie stanu styków klema – biegun akumulatora. Po kilku nieudanych próbach rozruchu należy dotknąć palcem każdej z klem, aby sprawdzić, czy się ona rozgrzała. Przedtem jednak zwrócić uwagę na ich czystość. Jeżeli są pokryte nalotem lub szaro-zielonkawym albo szarym osadem o konsystencji soli lub drobnego cukru, należy klemy oczyścić.

Jeżeli po wykonaniu opisanych czynności nadal wał silnika obracany jest zbyt wolno, trzeba sprawdzić jakość styku pomiędzy rozrusznikiem i kablem, który łączy go z akumulatorem. Najpierw skontrolować, czy przewód jest dobrze osadzony w końcówce z oczkiem, następnie sprawdzić czy nakrętka, mocująca go do elektromagnesu na rozruszniku nie poluzował się lub nie skorodowała. Jeżeli występują na niej podejrzane wżery i ogniska korozji – wymienić na nową, łącznie z podkładkami.



Nakrętki i podkładki, jakie są stosowane w tym miejscu, są zazwyczaj pokryte specjalną powłoką galwaniczną, poprawiającą jakość styku, lub są całe wykonane z tego stopu. Poznać to można po ich barwie – są brązowe, czasem z metalicznym połyskiem. Dlatego należy stosować jedynie oryginalne, a zastąpienie ich zwykłymi, ocynkowanymi, traktować jako rozwiązanie doraźne. Zawsze przed połączeniem przewodów i ściśnięciem ich końcówek śrubami lub nakrętkami, pamiętać o pokryciu ich warstewką „Elektrosolu”. Pamiętać, aby podłączyć wszystkie dochodzące do elektromagnesu przewody. Zazwyczaj są to dwa: gruby, łączący elektromagnes z alternatorem i znacznie od niego grubszy, idący do dodatniej klemy na akumulatorze.


Prace przy rozruszniku i dochodzących do niego przewodach można wykonywać JEDYNIE przy zdjętej klemie z ujemnego bieguna akumulatora (łatwiej ją zdjąć, niż tę z dodatniego!). W przeciwnym wypadku naprawa może zakończyć się pożarem.



Jeżeli styk między przewodem i śrubą stykową elektromagnesu jest dobry – nie grzeje się, a rozrusznik nadal wolno kręci wałem silnika, przyczyną może być uszkodzenie rozrusznika (zużycie szczotek) albo wypalenie styków wewnątrz elektromagnesu. Przed rozebraniem rozrusznika warto sprawdzić jakość styku przewodu łączącego biegun ujemny akumulatora z korpusem silnika. W razie potrzeby odkręcić go, starannie oczyścić i przykręcić z powrotem, najlepiej tą samą śrubą z tą samą podkładką. Przed skręceniem pokryć warstewką „Elektrosolu”.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019