JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Naprawa i konserwacja wycieraczek
Mało kto pamięta, że mechanizm wycieraczek, tak ważny w naszym aucie, musi być co jakiś czas smarowany. Wystarczy jedna zapieczona śruba, a cały układ zostaje unieruchomiony. Najbardziej podatne na rdzę są trzpienie, do których mocowane są ramiona wycieraczek. Z tego powodu warto jest je smarować. Jeżeli pomyśleliśmy o tym zawczasu i regularnie smarowaliśmy mechanizm smarem w sprayu, nie ma potrzeby demontowania mechanizmu.




Jeśli jednak układ nie był smarowany od kilku lat, należałoby go wymontować i solidnie wyczyścić i nasmarować. Brzmi to skomplikowanie, jest jednak o wiele prostsze niż mogłoby się wydawać.

Zaczynamy od zdjęcia ramion wycieraczek. Następnie demontujemy podszybie, bez tego nie dostaniemy się do mechanizmu. Czasem jest zamocowane dwiema śrubami. Po ich wykręceniu swobodnie wyjmujemy podszybie. Wszystkie połączenia przegubowe (tzw. „jabłka”) odłączamy od siebie i nakładamy dużą ilość smaru. Problem sprawić może smarowanie trzpieni. Najpierw za pomocą płaskiego śrubokręta usuwamy zabezpieczenie trzpienia. Następnie wyciągamy trzpień poruszając nim w prawo i w lewo. Często jednak nie przynosi to efektu. Wówczas musimy trzpień wybić – róbmy to jednak ostrożnie, gdyż możemy zniszczyć mechanizm wycieraczek, który do najtańszych nie należy.


Po nasmarowaniu wszystkich elementów, montujemy mechanizm wycieraczek, podszybie i ramiona wycieraczek. Po ustawieniu zakresu ich pracy uruchamiamy wycieraczki, czekamy krótką chwilę, aby zaaplikowany na łączeniach smar dobrze się rozprowadził.



Najlepiej najpierw polać wodą szybę, aby pióra nie zużywały się w kontakcie z suchą powierzchnią.



Regeneracja zużytych gumek wycieraczek




Czasem ani gumki, ani całe pióra z różnych powodów nie są dostępne w sprzedaży, a wyjazd jest konieczny. Jeżeli nie są one mocno popękane, a czynna krawędź - ta która styka się z szybą - nie ma żadnych ubytków, można je zregenerować dość skutecznie przez kilkukrotne nacieranie czystą gliceryną apteczną.

Po zdjęciu piórek z ramion należy je bardzo dokładnie umyć i obejrzeć. Jeżeli gumka jest pokruszona, występują różnego rodzaju ubytki, nie da się jej zregenerować. Jeżeli nieskuteczne działanie wynika ze stwardnienia gumy, wielokrotne nacieranie gliceryną rozwiąże problem co najmniej na kilka dni.


Po natarciu gumek należy odczekać kilka godzin, aby gliceryna dobrze wsiękła w gumę. Następnie należy je umyć czystą zimną wodą, założyć pióra na ramiona wycieraczek, po czym wcisnąć je do oporu. W przeciwnym wypadku mogą podczas pracy spaść i ramię porysuje szybę.




Przy pierwszym użyciu wycieraczek gliceryna może zostawiać na szybie smugi. Nie należy się nimi przejmować. Woda deszczowa je usunie bardzo szybko. Można przyspieszyć ten proces dzięki użyciu spryskiwacza. Smugi powstają z nadmiaru gliceryny w gumkach. Ze względu na to najlepiej pierwszy raz użyć wycieraczek w dzień, polewając szybę obficie wodą z konewki lub węża ogrodniczego.

Zregenerowane gumki nigdy nie będą tej jakości co nowe, dlatego opisany zabieg należy traktować jako ostateczność, tylko na czas poszukiwania nowych, oryginalnych piórek.




Jak uniknąć zamarznięcia wycieraczek ?


Pióra

Przede wszystkim, dobrym zabezpieczeniem będzie wymiana piór na specjalne, wykonane ze specjalnych kompozytów grafitowych. Takie wycieraczki dość szybko się zużywają, ale za to skuteczność oczyszczania szyby jest o wiele większa. Do tego są mniej podatne na sztywnienie z powodu niskiej temperatury, a co za tym idzie, trudniej uniemożliwić im w ten sposób prawidłową pracę. Pamiętajmy, że zima to okres, kiedy dobre wycieraczki będą nam niezbędne i i tak powinniśmy zaopatrzyć się w nowe pióra przed tym trudnym sezonem, więc warto zdecydować się właśnie na wycieraczki grafitowe.




Inne łatwo dostępne środki

Przede wszystkim powinniśmy bezwzględnie używać zimowego płynu do spryskiwacza. Zawiera on więcej alkoholu, a więc lepiej radzi sobie w niskich temperaturach, a do tego dobry płyn będzie rozpuszczał lód, do tego zapobiegnie zamarzaniu wycieraczek podczas ich pracy. Pamiętajmy, aby odginać wycieraczki od szyby zawsze przed dłuższym postojem, np. po dojeździe do pracy czy na noc. Nie zamarzną i nie będziemy musieli ich odrywać od szyby uszkadzając pióra. Jeśli jednak zapomnimy to zrobić, nie skrobmy szyby w ich okolicach. Poczekajmy, aż odmarzną dzięki ciepłemu nawiewowi na szybę lub spryskajmy je odmrażaczem.


Jeśli po włączeniu wycieraczek szyba staje się brudniejsza niż była wcześniej, to znak, że musisz je wyczyścić.


1. Przygotuj szmatkę oraz ocet spożywczy.
2. Nasącz szmatkę octem.
3. Przetrzyj nią wycieraczki raz lub dwa zmieniając strony szmatki.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019