JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
Damian (Toyota Supra MKIII)

Damian
(Toyota Supra mkIII)


Tego samochodu chyba nie trzeba Wam bliżej przedstawiać - pierwsza generacja modelu zadebiutowała w 1978 roku, czwarta i jak na razie ostatnia zeszła z taśm produkcyjnych w 2002 roku. Dzisiaj na tapete bierzemy egzemplarz z 1990 roku czyli Supre mkIII o którym bliżej opowiedział nam jej obecny właściciel - Damian.

Supra należy do samochodów raczej rzadko spotykanych na naszych drogach, co zacedydowało o tym że zdecydowałeś się na zakup tego właśnie samochodu - Toyoty Supry mkIII?




Tak, jest to bardzo rzadki samochód na polskich drogach jak i za granicą. Osobiście przyznam że zanim kupiłem ten model wcześniej na oczy go nie widziałem nigdzie. To też czyni go wyjątkowym. O historii zakupu można było by pisać i pisać, lecz głównym powodem zakupu Toyoty Supry było to że nie udało mi się kupić samochodu który bardzo przypadł mi do gustu. Był nim Mitsubishi 3000GT, uprzedził mnie inny kupiec. W późniejszym czasie przeszukałem cały serwis Allegro w poszukiwaniu sportowych samochodów. Znalazłem ich wiele, sam nie wiedziałem który wybrać, miałem przed sobą 200SXa, Pontiaca Firebirda i Suprę. Doradził mi pewien znajomy z Krakowa który miał wiele sportowych zabawek abym zakupił właśnie Supre.

Z samochodów które mu przedstawiłem, stwierdził że najlepsza będzie Supra i gdy ujrzę ją na żywo na pewno mi się spodoba. Miał rację, kiedy po nią pojechałem do Tarnowskich Gór od razu wiedziałem że będzie moja. Przypominała stare Amerykańskie auto, szeroka, niska, czuć było tą woń z prawdziwego samochodu z duszą gdy wsiadło się do środka. Później była długa trasa autostradą przez Kraków do Nowego Sącza. Pamiętna pierwsza podróż.

Supra jest samochodem który raczej nie łatwo znaleźć na rynku wtórnym, bynajmniej jeśli mówimy o egzemplarz utrzymanych w miare przyzwoitym stanie. Jak to wyglądało w Twoim przypadku?

Racja, na rynku dużo egzemplarzy jest zaniedbanych, uszkodzonych lub do sprzedaży na części. Zadbaną suprę jest ciężko spotkać i ich cena waha się w przedziale 25-50 tys. zł. W moim przypadku nie było rewelacji, karoseria była zadbana, chociaż pojawiła się rdza na nadkolach, wnętrze oprócz foteli w dobrym stanie, a silnik… pozwolę się nie wypowiadać na ten temat. Ważne że kupiłem je z dobrą karoserią za 8 tyś. złotych lecz wiedziałem też że muszę dużo do niej dołożyć i każdy kto kupuje Suprę musi brać to pod uwagę.

Od momentu kiedy stałeś się właścicielem Supry pojawiło się w nim kilka ciekawych modyfikacji. A zaczęło się od kapitalnego remontu silnika...

Pierwsze co zrobiłem w tym samochodzie, to podobnie jak wszyscy młodzi właściciele samochodów, wymieniłem wydech. Stary po prostu szpecił cały wygląd samochodu. Następnie wymieniłem olej, filtr i inne drobiazgi. Samochód przetrwał zimę, na wiosnę chciałem wymienić panewki, pierścienie, zrobić szlif wału, wymienić uszczelkę pod głowicą, nowe pierścienie, tuleje itp. Było to wymagane ponieważ samochód zjadał litr oleju na 150 km. Silnik do remontu niestety nie wytrzymał. Stało się to co najgorsze, obróciła się panewka. Stare serce zostało wyjęte po tygodniu, nie nadawał się już do remontu, wymagał by 10 tyś. wkładu by znów chodził. Uznałem to za zły pomysł i rozglądałem się za sprawnym silnikiem. Udało mi się kupić go na Allegro, mimo iż jest to rzadki samochód to części używane można spotkać wszędzie. Kupiony silnik został dokładnie przeglądnięty, niektóre części wymienione, wizualnie trochę poprawiony, przełożona turbina na polerowaną którą już wcześniej zakupiłem. Już koło sierpnia Supra z powrotem wróciła na drogi. Zaraz po tym kupiłem Felgi 18” które aktualnie są założone na samochodzie.Czekały aż do tej wiosny na opony. Modyfikacji nie jest wiele, dużo dopiero jest w planach, ale na pewno nie poprzestanę na tym i mam nadzieje że, kiedyś gdy będzie już skończona znów powróci na łamy Furious.pl



Czy poza zmianą samego silnika, pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje mechaniczne?

Ogólnie w samochodzie modyfikacje mechaniczne są niewielkie, jedynie felgi z oponami co poprawiło trakcję, przyczepności i hamowanie, a wydech i stożek mocy dużo nie dają, 2-3 dodatkowe konie nie są odczuwalne w tym samochodzie.

Jaką mocą na dzień dzisiejszy dysponuje samochód względem seryjnego egzemplarza który opuścił fabryke Toyoty?

Seryjny egzemplarz Supry Turbo miał 238 Koni mechanicznych, aktualnie nie odwiedziłem jeszcze hamowni ale myślę że ok 240 Km powinien mieć.

Poza wspomnianymi zmianami, Supra zmieniła się delikatnie również wewnątrz jak i zewnątrz...

Zewnątrz została odświeżona, niektóre elementy karoserii zostały malowane i zrobiona polerka całego samochodu, pomalowane zaciski hamulcowe oraz przyciemnione tylne szyby lecz to zostało już zrobione przez poprzedniego właściciela. Wewnątrz Supra jeszcze nie posiada żadnych zmian, są dopiero w planie na czerwiec kubełki skórzane z pasami szelkowymi.

Co w takim razie w najbliższych planach?

w planie jeszcze sporo modyfikacji m.in.
Wymiana Świateł na JDM z wersji 2.5 Twin Turbo
Kompletny wydech z nierdzewki 3"
Kubełki skórzane + Pasy szelkowe
Kierownica sportowa MOMO
Obszycie podłokietnika
Pomalowanie całego auta (zastanawiam sie na jaki kolor)
Gwint z regulacją wysokości i twardości
Nowe nacinane i nawiercane tarcze hamulcowe
Klocki EBC Red stuff
Xenony 6000K
Podniesienie mocy, Wymiana Intercoolera, Turbiny, Pompy paliwa, Komputer, TurboTimer, Wydajniejsze wtryski, itp tak do 350KM bez zakuwania silnika. Ewentualnie swap na 2JZ-GTE

Powoli kończąc naszą rozmowę zapytam o klub "JAPAN Elite" zrzeszający miłośników japońskiej motoryzacji, którego jesteś założycielem...

Pomysł na założenie klubu narodził się tamtego roku gdy Supra dostawała nowe serce. W Nowym Sączu nie ma podobnych klubów samochodowych więc pomyślałem że go założę. Każdy kto ma japoński samochód i jest pasjonatem właśnie tych marek jest bardzo u nas mile widziany. Ze względu na to że nikt nas jeszcze nie zna, nie jest nas wiele lecz mamy już ciekawe samochody w klubie np. Toyota Supra 3.0 Turbo, Nissan 300ZX 3.0 Twin Turbo, Mitsubishi Eclipse, Subaru Impreza 2.0 Turbo, reszta to Hondy Civic, Mitsubishi Colt, 100NX i inne auta. Mamy do zaoferowania miłą atmosferę, koleżeńską pomoc w modyfikacjach, integracyjne imprezy i wyjazdy i dużo więcej. Zapraszam do rejestrowania się na stronie WWW.JAPANELITE.PL. Na koniec dziękuję bardzo serdecznie za wywiad, mam nadzieję że docenicie prace którą dotychczas włożyłem w to auto i którą jeszcze włożę. Pozdrawiam Damian.

Rozmawiał Karol Jaszewski

¬ródło:
WWW.FURIOUS.PL

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019