JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Maj 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[JAPOńSKIE UNIKATY] Mazda 323 BF (gen. III)



Mazda 323 BF (gen. III)

III generacja Mazdy 323 ukazała się w roku 1985. Od swojej poprzedniczki (323 BD) różniła się gabarytami (była nieco większa), zwiększono także rozstaw osi i tylnych kół. Po raz pierwszy auto to w Polskich rękach znalazło się w 1988 roku. Powstał wówczas team Marlboro, utworzony wokół "gwiazdy OBRO FSO" Mariana Bublewicza, który zakupił takie auto dla niego w Belgii. Było to auto N-grupowe (323 4wd Turbo 16), nieco slabsze od Renówki Kopera, ale o lepszej trakcji. Drugim takim samym autem dysponował od '88 roku Mirosław Krachulec. Błysnął on 6 miejscem w Rajdzie Polski 1988. Był 3 w Mistrzostwach Polski 1988, a w 1989, dzięki regularnej jeździe na wysokich pozycjach i zwycięstwu w kończącym sezon Rajdzie Warszawskim, zdobył wicemistrzostwo Polski w generalce (przed Koperem). W '89 jego Mazda była zgłoszona w A13, ale w 1990 roku powrócił do N04. W tym sezonie ukończył jednak tylko 2 rajdy. Nieco lepszy był '91 i Krachulec obok Sadowskiego, Hołowczyca (również Mazdy) i Herby (Opel) stanowił czołowkę grupy N, mieszcząc się w dziesiątce MP.



Prawdziwą w pełni profesjonalną Mazdą 323 4wd Turbo 16 gr A dysponował Romuald Chałas. Tego wieloletniego czołowego Warszawskiego zawodnikowa klasy A14 wziął pod skrzydła Universal, sponsor rajdu Polski 1990, który wykupił rajdówkę po Salonenie z Mazda Team Europe, jak również treningówkę. Chałas wziął nią udział w Rajdzie Polski 1990, którego nie ukończył. W MP do końca sezonu jeździł jednak Polonezem 1600, bowiem walczył o tytuł w A14 z Swiebodą. Sezon 1991 już Mazdą zaczął od podium i wygrania N-ki w Zimowym, co by oznaczało, że jechał z jakichś powodów treningówką. Już A-grupą byłby 2 w Krakowskim, gdyby nie wypadek pod koniec rajdu. Na Elmocie miał problemy techniczne, a w mocno obsadzonym Polskim jechał tuż za Koperem, ale odpadł po awarii skrzynii biegów. Druga część sezonu była znacznie szczęśliwsza, trzy trzecie miejsca na Festiwalowym, Wiśle i Karkonoskim i ostatecznie 4 pozycja w MP. Od sezonu '92 wspomagała go Mazda Motor Poland, był 3 na Krakowskim. W '93 już w barwach Shella zaliczył dość udany sezon, ale ostatecznie dwóch ostatnich eliminacji nie ukończył, co starczyło na 6 miejsce w MP.



Dane techniczne - MAZDA 323 BF

Lata produkcji - 1985 - 1989
Nadwozia - kabriolet, hatchback, pick-up, kombi, sedan

Silniki
1.1 (54KM)
1.3 (60KM)
1.5 (73KM)
1.5 i (95KM)
1.5 (75KM)
1.5 i Turbo (115KM)
1.6 GT Turbo 4WD (150KM)
1.6 GT (85KM)
1.6 GT Turbo (140KM)
1.6 (86KM)
1.6 GT (105KM)
1.7 D (54KM)
1.7 D (56KM)
1.7 D (57KM)

Skrzynie biegów
- manualna
- automatyczna

Rozstaw osi (mm)
2400
Długość (mm)
3990-4220
Szerokość (mm)
1645
Wysokość (mm)
1390-1410

Mazda 323 BF sedan


Mazda 323 BF Kombi


Mazda 323 BF Pick up


Mazda 323 BF cabriolet


Mazda 323 BF Hatchback


¬ródła:

www.wikipedia.pl
moto.wp.pl
google.com





Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

3 #1 Seba-pdPL
dnia 21. luty 2013 19:37:12
WOW, nie wiedziałem, że jest wersja PICK-UP BF-ki Język 2
2 #2 damiansd4hide3
dnia 21. luty 2013 22:47:02
aaaa Widzisz Hehehe :D zaskoczyłem cię Hehehe :D
3 #3 Seba-pdPL
dnia 22. luty 2013 06:21:30
Ale i tak nie podoba mi sie Hihi ;] Hatchback'i górą Hehehe :D
2 #4 damiansd4hide3
dnia 22. luty 2013 09:24:53
Hatchback to naładniejsza wersja tego auta, masz racje, Uśmiech :) szkoda że twoja tak nie wygląda jak ta na zielonych felach Hehehe :D
3 #5 Seba-pdPL
dnia 25. luty 2013 19:20:12
Jak to mówią: "Co za dużo to i świnie nie chcą" Hehehe :D Przynajmniej mam tą satysfakcje, że nie ma drugiej, identycznie zrobionej Magdy w Polsce Uśmiech :)
2 #6 damiansd4hide3
dnia 26. luty 2013 15:49:46
Tanie auto ale mimo wszystko Unikat Uśmiech :) Dbaj jak najdłużej a kiedyś zyska na wartości.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019