Subkategoria 2
[PM] Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?
- Drukuj
- 19 maj 2013
- PORADY MOTORYZACYJNE
- 13305 czytań
- 0 komentarzy
Zawieszenia kół samochodu, w przypadku pojazdu nowego, posiada parametry nadane im na końcu procesu produkcji w fabryce i skontrolowane w trakcie przeglądu tzw. zerowego, wykonanego przed sprzedażą. Gorzej jest z samochodami używanymi.
Obecnie ustawienie geometrii zawieszenia we współczesnych samochodach ogranicza się najczęściej do regulacji zbieżności kół osi przedniej lub wymiany poszczególnych elementów wodzących kół (wahaczy, amortyzatorów, belek). Czasami deformacje elementów są tak niewielkie, że ustalenie, który element jest uszkodzony, wykonuje się metodą prób i błędów - wymienia się elementy po kolei kontrolując geometrię po wymianie każdego elementu, aż do momentu uzyskania prawidłowego wyniku.
r6; nieprawidłowe ustawienie koła kierownicy (przy skierowaniu kół do jazdy na wprost)
r6; skłonności do zbaczania na boki przy jeździe na wprost wyczuwane na kole kierownicy
r6; odgłosy głośnej pracy zawieszenia w czasie jazdy (stuki, zgrzyty itp.)
r6; nierównomierne zużywanie się bieżnika opon
r6; każde "wpadnięcie" w wyrwę w jezdni lub wjechanie z dużą prędkością na krawężnik .
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
URL: |
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?