JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Świece żarowe - jak sprawdzić ?
Co to jest świeca żarowa ?

Świeca żarowa – urządzenie stosowane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do ułatwienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach. Użycie świec żarowych zmniejsza także emisję szkodliwych składników spalin podczas rozruchu zimnego silnika.
Na pewno słyszeliśmy o świecach zapłonowych. Więc na chwilę odbiegniemy od tematu , ale te informacje również są ważne !

Świeca zapłonowa jest jednym z głównych elementów układu zapłonowego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym.



Świece zapłonowe z jedną,dwiema,trzema i czterema elektrodami bocznymi:


Iskra łuku elektrycznego w świecy zapłonowej:



Powróćmy więc do tematu. Jak sprawdzić świece żarowe ?

Świece żarowe możemy sprawdzić w bardzo prosty sposób samemu, bez konieczności wizyty u elektryka. Wystarczy odkręcić świece i podłączyć je na krótko do akumulatora. Należy zwrócić uwagę jakim napięciem jest zasilana świeca ponieważ w niektórych autach jest to 5 V i w ten sposób już świecy nie sprawdzimy .




Najpewniejszą metodą jest pomiar rezystancji - sprawna powinna mieć 0d 0,9 ohma do 1,2 ohma lub pomiar prądu pobieranego przez świecę - sprawna powinna pobierać 30A ( zimna ) i pobór powinien spadać. Można też podłaczyć żarówkę 21W - jak się zaświeci to świeca jest ok. A najprostszym sposobem to wykręcić i podłaczyć pod akumulator. Musi grzać cała.

** W samochodach z bezpośrednim wtryskiem to wystarczy aby grzała sama końcówka świecy żarowej a silnik jeżeli będzie miał dobre sprężanie to odpali. Natomiast w starszych dieslach z komorą wirową świece muszą być 100% pewne inaczej przy -10*C już auto nie odpali.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019