Subkategoria 2
[ZTS] Płyn chłodniczy - wymiana
- Drukuj
- 10 lip 2013
- ZRÓB TO SAM
- 11766 czytań
- 0 komentarzy
Choć niektórzy producenci nie zalecają wymiany, warto jest mimo wszystko ją przeprowadzić. Operację zaczynamy od obejrzenia chłodnicy. Otwieramy maskę i szukamy korka spustowego. Znajduje się on zazwyczaj w prawym dolnym rogu chłodnicy, stojąc przodem do auta. Jeżeli nie widać go od góry, zajrzyjmy pod spód auta. Korek spustowy w większości przypadków znajduje się w najniższym punkcie układu chłodzenia. Podkładamy pod chłodnicę pojemnik i odkręcamy korek. Cały układ powinien opróżnić się w kilka minut.
Ważne !!!!
Wymiany płynu chłodniczego dokonujemy na zimnym silniku. Wlewanie zimnej wody na gorący silnik może spowodować pęknięcie głowicy.
1.Przed nalaniem nowego płynu warto jest przeczyścić chłodnicę.
2. Potrzebujemy do tego 10-20 litrów wody destylowanej.
3. Nie zakręcając korka spustowego wlewamy wodę do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy i czekamy, aż przepłynie ona przez cały układ.
4. Teraz możemy napełnić układ. Zakręcamy korek spustowy (warto jest wymienić uszczelkę korka) i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
5. Może okazać się, że zbiornik szybko się wypełni niewielką ilością płynu. Wówczas należy uruchomić silnik i przejechać się przez krótki dystans, by płyn rozszedł się po układzie. Możliwe, że proces ten trzeba będzie powtórzyć nawet cztery razy. Nie należy pozostawiać auta z niepełnym układem chłodzącym, gdyż przegrzanie silnika może spowodować kosztowne uszkodzenia.
Nie musimy przecież kupować Prestona, dobry również jest Valvorine , byle żeby nie tylko te płyny za dyche czy dwie, dobry płyn zaczyna się w granicach 60 - 70 zł
Ważne !!!!
Wymiany płynu chłodniczego dokonujemy na zimnym silniku. Wlewanie zimnej wody na gorący silnik może spowodować pęknięcie głowicy.
1.Przed nalaniem nowego płynu warto jest przeczyścić chłodnicę.
2. Potrzebujemy do tego 10-20 litrów wody destylowanej.
3. Nie zakręcając korka spustowego wlewamy wodę do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy i czekamy, aż przepłynie ona przez cały układ.
4. Teraz możemy napełnić układ. Zakręcamy korek spustowy (warto jest wymienić uszczelkę korka) i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
5. Może okazać się, że zbiornik szybko się wypełni niewielką ilością płynu. Wówczas należy uruchomić silnik i przejechać się przez krótki dystans, by płyn rozszedł się po układzie. Możliwe, że proces ten trzeba będzie powtórzyć nawet cztery razy. Nie należy pozostawiać auta z niepełnym układem chłodzącym, gdyż przegrzanie silnika może spowodować kosztowne uszkodzenia.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
URL: |
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?