JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Zbiornik paliwa - Demontaż & Naprawa część 1
Aby sprawdzić, czy nadmierne zużycie paliwa ma przyczynę w przeciekającym zbiorniku, należy pozostawić samochód na noc w takim miejscu, gdzie nawierzchnia jest czysta i sucha, na dodatek twarda (asfalt, beton, betonowa kostka brukowa). Jeżeli to nie jest możliwe, bo samochód na noc stoi na piaszczystym lub trawiastym podwórku, trzeba pod jego zbiornikiem paliwa rozłożyć duży arkusz papieru, lub kilka mniejszych. Mogą to być kartki starej gazety (ale nie – kolorowego tygodnika!). Papier należy obciążyć na brzegach i w kilku miejscach i na środku kamieniami, kawałkami cegieł lub innymi niewielkimi ciężkimi przedmiotami, aby nie został wydmuchnięty przez wiatr.


Rano po znalezieniu na papierze pachnących paliwem lekko tłustych zacieków i plam można mieć pewność, że zbiornik paliwa cieknie.

Wyciekające ze zbiornika paliwo może zostać zapalone przypadkiem, np. przez iskrę z rzuconego w pobliżu niedopałka, albo celowo przez dowcipnisia. Dlatego należy jak najszybciej wymienić zbiornik na cały lub załatać otwór, przez który sączy się paliwo.


Zbiornik do naprawy należy wymontować z samochodu. Przedtem jednak trzeba spuścić z niego paliwo. Jeżeli ma on korek spustowy, czynność ta będzie prosta. Pod korkiem należy ustawić metalowe naczynie odpowiedniej wielkości, np. duże wiadro. Następnie właściwym kluczem oczkowym odkręcić korek i spuścić paliwo, zachowując daleko idącą ostrożność, aby nie zapaliło się ono.



Jeżeli zbiornik nie ma korka spustowego, trzeba poszukać przewodu paliwowego, który łączy go z pompą paliwa. Często, choć nie zawsze, takie przewody są podłączana do dolnej części zbiornika, do specjalnego króćca wylotowego. Po zdjęciu z niego przewodu paliwo wolno wycieknie do podstawionego naczynia. Potem należy je przelać do szczelnie zamykanego kanistra.

Jeżeli zbiornik nie ma ani króćca wylotowego w dolnej części, ani korka spustowego, paliwo należy ze zbiornika wypompować przez otwór wlewowy. Na rynku są dostępne pompki, przy pomocy których można taki zbiornik opróżnić.

Podczas opróżniania zbiornika zachować szczególną ostrożność i pod żadnym pozorem nie używać w pobliżu otwartego ognia i nie palić tytoniu.

Po opróżnieniu zbiornika można go wymontować z samochodu. Należy przedtem odłączyć od niego wszystkie przewody i rurki, zapamiętując lub zapisując, z czym były połączone. W końcu trzeba odnaleźć śruby, którymi zbiornik jest przymocowany do karoserii. Po ich odkręceniu można zbiornik wyjąć. Warto przy tym skorzystać z pomocy innej osoby – wyciągnięcie dużego i ciężkiego zbiornika nie zawsze jest proste.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019