JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Zbiornik paliwa - Demontaż & Naprawa część 2
1. Po znalezieniu miejsca przecieku należy jego otocznie bardzo dokładnie oczyścić do lśniącego metalu. Najlepiej to robić papierem lub płótnem ściernym o średniej ziarnistości (120 – 180).

2. Staraj się, aby pył ze szlifowania nie przedostał się do wnętrza zbiornika.

3. Po starannym oczyszczeniu miejsce uszkodzone należy pokryć warstwą specjalnej pasty do lutowania lub przemyć płynem do lutowania (jest żrący!).

4. Następnie elektryczną lutownicą o dużej mocy (co najmniej 200 watów, najlepiej – 600 watów) podgrzać silnie miejsce naprawy, drugą ręką podsuwając w pobliże grota lutownicy laskę spoiwa cynowo-ołowianego i rozprowadzając je równomiernie grotem. Proces ten nazywa się bieleniem.

5. Gdy miejsce zostanie starannie pobielone, można przystąpić do właściwego uszczelniania zbiornika. Jeżeli otwór jest niewielki, można próbować go zalać samym spoiwem cynowo-ołowianym, formując nad nim wzgórek o wysokości kilku milimetrów.

6. Jeżeli jest większy, trzeba położyć łatkę. Najlepiej wykonać ją z niezbyt grubej blachy mosiężnej lub miedzianej, wówczas łatwo będzie ją przylutować. Łatka powinna mieć zaokrąglone rogi lub być owalna.

7. Po pobieleniu jej obustronnie należy przyłożyć ją na właściwe miejsce i przytrzymując cienkim wkrętakiem lub metalowym szpikulcem oblać jej brzegi sporą ilością spoiwa. Łatka powinna solidnie przywrzeć. Jakość lutowania poznaje się po wyglądzie powierzchni spoiwa. Powinna być jednolita, gładka (może być lekko sfalowana), lśniąca.

8.Po zalutowaniu lub załataniu wszystkich otworów zbiornik należy przepłukać niewielką ilością wody, następnie dokładnie osuszyć, np. na słońcu i zamontować w pojeździe, wykonując wszystkie czynności, jak podczas jego demontażu, ale w odwrotnej kolejności. Pamiętaj o założeniu opasek zaciskowych na wszystkie przewody paliwowe.


Lutowanie nie jest ani proste ani łatwe. Dlatego za naprawę zbiornika tą techniką może się wziąć jedynie osoba, która posiadła wcześniej umiejętność lutowania większych przedmiotów, niż występujące w układach elektronicznych.


Nie wolno pod żadnym pozorem stosować lutowania twardego lub spawania uszkodzonych zbiorników. Grozi to wybuchem znajdujących się w nich resztek paliwa i jego par. Nie wolno przy pracy ze zbiornikiem używać otwartego ognia ani palić tytoniu!

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019