JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Uszczelki szyby i szyberdachu ciekną - Naprawa
Przeciekający szyberdach, czy podciekające szyby w drzwiach, to prawdziwa zmora zarówno kierowców, jak i pasażerów. Oto jak sobie poradzić z podobnymi problemami.


Woda dostająca się pod uszczelki szybko powoduje korozję. Dlatego przeciekające uszczelki należy jak najszybciej wymienić. Czasem jest to trudne lub kosztowne. Można je doraźnie zregenerować, ale pamiętajmy, że taki zabieg wystarczy najwyżej na kilka do kilkunastu tygodni, więc trzeba go powtarzać dość często.

Najpierw trzeba dokładnie obejrzeć, czy uszczelka nie ma dużych pęknięć, przerw i miejsc poprzecieranych. Jeżeli ma, trzeba ją bezwzględnie wymienić. Gdy jej nieszczelność wynika jedynie ze stwardnienia gumy, ratunkiem może być posmarowanie jej cienką warstwą czystej gliceryny aptecznej (co najmniej 80%, bez żadnych dodatków kosmetycznych).

Smarowanie najlepiej wykonać niewielkim pędzelkiem lub tamponem z waty. Gliceryna nie uszkadza lakieru, ale może na nim pozostawić plamy i choć łatwo je usunąć przy pomocy wody, to nie należy jej nadużywać. Smarowanie należy powtarzać co jakiś czas, aż do chwili, gdy powierzchnia uszczelki będzie gładka i lśniąca. Wówczas powinno się usunąć nadmiar gliceryny czystą szmatką lub watą.


Ponieważ na powierzchni gumy pozostanie warstewka gliceryny, może ona powodować przez pewien czas powstawanie smug na stykających się z nią ruchomych szybach. Nie jest to powód do zmartwień. Smugi te łatwo usuwa się szmatką zwilżoną czystą wodą, ponieważ gliceryna rozpuszcza się dobrze w wodzie przy każdej temperaturze. Po dość krótkim czasie smugi przestaną się pojawiać.

Gliceryną można regenerować doraźnie także inne gumowe przedmioty w samochodzie, np. odboje pod maską, uszczelki drzwi itp. Nie należy regenerować gumowych dywaników, ponieważ zabieg może spowodować, że staną się śliskie i przez to mało bezpieczne.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019