JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Kwiecień 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosy]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Subkategoria 2
[ZTS] Układ wspomagania - Odpowietrzanie





Pierwszy krok przed montażem pompy wspomagania to zalanie jej płynem (olejem). Jednocześnie obracamy kołem, żeby zassała olej. Teraz sprawdzamy przewód łączący zbiorniczek z pompą. Jeżeli jego stan jest wątpliwy, proponuje wymianę. Należy również pamiętać o nowych opaskach zaciskowych. Zazwyczaj to właśnie one są odpowiedzialne za zapowietrzanie się układu.

Następnie, po zamontowaniu pompy i podłączeniu przewodów, nalewamy płyn do zbiorniczka i uruchamiamy silnik. Po chwili będzie pusty, dlatego jest wymagane uzupełnienie jego stanu.
Obracamy kierownicą w lewo i w prawo. Powtarzamy to pięcio - lub sześciokrotnie. Pamiętamy, żeby unikać przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu obrotu. Teraz sprawdzamy poziom płynu i jego barwę. Jeżeli jest brązowy, jasnoczerwony lub się pieni, oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze.


W takiej sytuacji musimy wyłączyć silnik, odczekać około pół godziny, a następnie ponownie powtórzyć proces odpowietrzania. Należy również sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. Jak inaczej można rozpoznać zapowietrzony układ? Jeżeli nadal znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie znacznie głośniej pracowała. Odczujemy również wibracje podczas jazdy.

Na koniec sprawdzamy czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. Występuje w nim wysokie ciśnienie, które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu. Efektem tego jest właśnie głośna praca pompy wspomagania. Znane są również przypadki jej całkowitego uszkodzenia...

Jeżeli nasz samochód ma kilkanaście lat, warto dokonać wymiany przewodów hydraulicznych łączących przekładnię kierowniczą z pompą wspomagania. Stare i uszkodzone przewody mogą wpływać na wadliwe działanie. Powodują to odrywające się resztki starego oplotu lub gumy. Po pokonaniu dystansu ok. 500 kilometrów, należy wymienić płyn w układzie wspomagania. Celem takiego działania jest wypłukanie ewentualnych zanieczyszczeń, które jeszcze pozostały.

Pamiętajmy, żeby stosować olej zalecany przez producenta samochodu. Można to sprawdzić w instrukcji obsługi.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
URL:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019