JAPAN ELITE - Miłośnicy, pasjonaci i posiadacze japońskiej motoryzacji
MENU
Polub nasze profile społecznościowe
Ostatnie posty
Ostatnio na Forum
Artykuly
Komentarze
Najnowsze filmy
Partnerzy
Kalendarz
<< Maj 2024 >>
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Brak wydarzeń.

Ankieta
Skąd dowiedziałeś/aś sią o Japan Elite?

Reklama na innym forum/stronie
Reklama na innym forum/stronie
12% [6 głosów]

Od znajomego
Od znajomego
53% [27 głosów]

Poprzez Facebook
Poprzez Facebook
8% [4 głosów]

Z Google
Z Google
16% [8 głosów]

Przez wizytówką
Przez wizytówką
0% [0 głosów]

Przez naklejką na samochodzie
Przez naklejką na samochodzie
12% [6 głosów]

Ogółem głosów: 51
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 04. lipiec 2013

Archiwum ankiet
Reklama
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
WYDECH TURBO - N/A
damiansd4hide3
Zakładam ten temat do umieszczania ciekawych informacji na temat tworzenia wydechów w silnikach N/A jak i Turbo.

Wrzucam pewien post który mnie zaciekawił. ¬ródło Turbokillers.com


Trochę teorii wydechów


Dla silników NA wydech musi być dokładnie policzony z uwzględnieniem długości kolektora wydechowego, czasu współotwarcia zaworów, stopnia sprężania, zjawisk falowych (liczy się falę powracającego podciśnienia na współotwarcie zaworów - najczęściej na drugie odbicie) itp. ale NA to my się nie zajmujemy


w silnikach doładowanych suszarka robi za komorę rozprężeniowią - w downpipe mamy w miarę jednorodny strumień spalin
ze względu na obecność turbiny nie wykorzystuje się zjawisk falowych - efekt przewietrzania cylindrów zapewnia nadciśnienie w kolektorze dolotowym
w przypadku silnika 4cyl. wydech "widzi" wylot ze sprężarki jak gniazdo zaworowe silnika jednocylindrowego pracującego z 4x większą prędkością obrotową

dlatego w silnikach turbo wykorzystuje się tylko zjawiska dynamiczne

ZJAWISKO DYNAMICZNE W WYDECHU
w trakcie pracy silnika w wydechu tworzy się fala mechaniczna której parametry zależą od jego przekroju i długości - z jednym wyjątkiem - prędkość jest za turbiną stała i wynosi oki ok. 510m/s - co odpowiada mniej więcej prędkości dźwięku w warunkach jakie panują w wydechu
przy niskich prędkościach obrotowych słup gazu drga w obie strony - naśladując zmiany ciśnienia spalin na wirniku sprężarki
po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej ów drgający słup gazu przestaje wykonywać ruch zwrotny - wszak ma swoją masę i pomimo że za sprężarką spada ciśnienie - spaliny lecą dalej w kierunku ujścia - wysysając niejako spaliny ze sprężarki

i tu dochodzę do sedna
im większy przekrój i długość wydechu tym większa masa spalin
im większa masa spalin tym większy efekt wysysania spalin ze sprężarki
niestety im większa masa splin tym większe obroty potrzebne do wywołanie efektu

sumując
szeroki wydech - więcej mocy i momentu ale przy wyższych obrotach
na to należy nałożyć charakterystykę sprężarki - co z tego że będziemy mieli zajebisty efekt dynamiczny przy 6000 obr jeśli przy tych obrotach wydajność kompresora i tak zaczyna spadać (można napędzić ją 2x szybciej a ciśnienie i tak nie wzrośnie - za to z powietrza zrobi się gazowy odpowiednik piany)

czytałem na tym forum że nissan specjalnie dusił silnik CA wydechem 2"
wg mnie to nie prawda - policzyli wydech w taki sposób żeby zminimalizować laga - ustawiając początek zjawiska dynamicznego na okolice 2000-2500 obr.

szerokość, długość(w turbo mniej istotna) i impedancja wydechu musi być policzona do konretnych założeń - NIE MA zasady im szerzej tym lepiej


Drugi post który pozwolę zacytować do silników TURBO.

Czyli wychodzi na to, że
driftujesz - wydech mała średnica
latasz na ćwiartki - wydech duża średnica
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
WRZUCAM JESZCZE PARę CYTATÓW POSTÓW Uśmiech :)

Z autopsji wiem ze wydech 3 calowy pogarsza dół. I jak ja jeździłem na pełnym przelocie 3 cale to auto sie słabiej zbierało niż jak miało silencer wepchniety w postaci 1,5 calowej rurki, fakt ze potem koło 6000obr czuło sie ze auto idze słabiej (to wszystko moje subiektywne odczucia dupohamowni - jednak uważam ze mam dober czucie w plecach

Jeśli chodzi o wyliczenia to strona garretta jasno podaje ze wydech na wtylocie powinwien byc jak najwiekszy - a właściwie jego brak. Poprostu wirnik turbiny wydechowej obraca sie w funkcji różnicy ciśnień przed i za wirnikiem wiec przed wirnikiem powinno być duże ciśnienie spalin (czytaj dużo spalonego powietrza) a za wirnikiem najlepiej jak by było najwyżej ciśnienie atmosferyczne - brak rury wydechowej.

--------------------------------------------------

......ja chwilkę jeszcze pomyślałem i doszedłem do takiego wniosku
przed turbo spaliny mają dużą prędkość, turbina wyhamowuje spaliny znacznie, więc teraz żeby te spaliny odprowadzić z turbo gdy mają mniejszą prędkość potrzebna jest większa średnica, żeby zachować taki sam przepływ
czyli przed turbo mała średnica duża prędkość spalin - za turbo mała prędkość więc duża srednica......

----------------------------------------------

............Dwa dni temu widziałem się z RAFIM i mial on jakąś angielską gazetkę, bylo tam opisane na przykłądzie Subaru Imprezy STI przy jakiej mocy panuje jakie cisnienie w ukłądzie wydechowym.

Z tego co zapamiętałem 275Konny motor na seryjnym wydechu generował ok 18PSI cisnienia w wydechu, po zastosowaniu samego 3" downpipe i wywaleniu katalizatórw udało się zejśc do 6PSI a po pociągnięciu do konca 3" ciśnienie wogle nie występowało - to się nazywa kozak wydech ..............
18 PSI to 1.2 Bara
6 PSI 0.4 bara

------------------------------------------

..... wlozyles 3 cale i probujesz nam usiadomic ze to super pomysl. Nie zawsze i nie w kazdym przypadku. A "popierdulka" ktora ci wkleilem to supra ktora nie miala zadnych problemow aby uzyskac prawie 420 km na z ukladem 2.5 calowym. Wiecej kultury polecam - tak na przyszlosc

------------------------------------------------------

supra mk4 tt manual,tydzien temu zamontowalem wydech w całosci 3 cale greddy blitz,okazało sie ze nie da sie tym jezdzic bo automatycznie skoczyla zwyzka na 1.1bar i zaczelo odcianc w roznych momentach mosialem dac zwezke 2 cale grubosci centymetra po srodku wydechu i jest ok tak wiec wygalda na to ze w seryjnych autach to bezsensu chyba ze idziesz dalej sciagasz blokade itd,po wymianie wydechu i stozek k&n moc wzrosla o 81ps

....To akurat wiedziałem - nawet jak w 1,9 TDI zrobi się luźny wydech to ciśnienie samoistnie się podnosi.
U Banana z 7PSI wzrosło bujającego się przedziału 8-9PSI.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
No dobra a co z silnikami N/A ?
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
damiansd4hide3
Nic ciekawego nie znalazłem o wydechcach do silników N/A
Więc jak coś ktoś wyczyta to niech wrzuca Uśmiech :)
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
Img
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
marekmcc
Co do zwiększenia ciśnienia doładowania po zmianie wydechu - ktoś napisał że po wymianie skoczyło z 7psi na chwiejne 8-9psi. Jak wiadomo takie skaczące doładowanie nie służy sprężarce, i teraz zagadka?

Dlaczego w przytoczonym dla przykładu TDI zaczęło skakać ciśnienie doładowania?

A odpowiedź jest banalna - komputer sterując sprężarką korzysta z kilku/kilkunastu map, które można by w skrócie podzielić na:
-żądane ciśnienie doładowania (czyli to które ustawiamy jako docelowe),
-limiter ciśnienia doładowania (żeby nie dmuchnęło za dużo),
-pojedynczy limiter (to już nie jest mapa 3d, tylko pojedyncza wartość, która ustala górną dopuszczoną granicę),
-strategia pracy zaworu sterującego turbosprężarką,

Pozostałe parametry i mapy pominę, bo te wystarczą do zobrazowania zjawiska.

I teraz tak - dla przykładu - oryginalnie turbo pompowało 7psi, a limiter ustawiony był na 8psi (zakładamy skrajne wartości, pomijając to co się na którym limiterze działo i na jakie wartości był ustawiony).

Oryginalnie wszystko banglało, bo turbo dmuchało tyle ile ma dmuchać, żaden limit nie został przekroczony, więc było ok.
Odetkanie wydechu poprawiło warunki pracy sprężarki, więc ciśnienie doładowania wzrosło, i powiedzmy że byłoby stabilne 9psi, ale do akcji wkroczył limiter, bo było zbyt duże ciśnienie i "przyhamował" turbo na 8psi, w tym momencie na chwilę się ustabilizowało, zeszło poniżej limitera, więc znów ecu "popuściło" lejce turbinie i ta znowu na 9psi wskoczyła, a wtedy limiter, 8psi... itd...

To teraz wyobraźcie sobie jak dostała w dupę sprężarka, jeśli zamiast dmuchać:
7psi 7psi 7psi 7psi 7psi 7psi 7psi
pompowała
7psi 9psi 8psi 9psi 8psi...

Oczywiście bez zegara nie odczułoby się tego, bo przecież czuć że mocniej dmucha, auto lepiej jedzie itd.

Robiłem niedawno Octavię 2.0TDI po tuningu w aso vw w ns, i tam był jakiś gotowiec i turbo się rozsypało przez takie coś, na szczęście teraz jest nowa dmuchawka i porządny soft - auto lata jak głupie, jest dużo mocniejsze i na baku robi 640km zamiast 470km - no i nie kopci Uśmiech :)

Dlatego każda modyfikacja w silniku powinna być uwzględniona w programie - wtedy przyniesie dużo lepsze efekty, a na pewno nie zaszkodzi.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 
gacuus
szczeze to smietnik w temacie zrobiliscie, mialo byc o wydechach zaczelo sie pieprzenie o komputerach, sterownikach i programach.

damian twoja supra to wogole temat rzeka bo bez mbc nie ładowała tak jak fabrycznie powinna, jak podkrecales na mbc to jebalo za toba paliwem tak jak by przez wydech az je przelewało, kreciles mbc bez pomiaru afr czy egt, ciesz sie ze ci tłoków albo zaworów nie powypalało, głowice tez miales do roboty, albo przynajmniej uszczelniacze, wiec moze wrocmy do tematu wydechów a na temat sterowników zostawmy inny temat, bo to terz temat rzeka.

swirus, jesli nie masz nic kreatywnego do napisania to lepiej wcale sie nie odzywaj, bo firum zaczyna sie robic jak civicklub.pl 150 stron w 1 temacie a konkretnych odpowiedzi w sumie ze 2 strony.


Img
Img
Img
Img
Img
Img
Edytowane przez gacuus dnia 14 styczeń 2013 20:32:25
chcesz podskoczyć mi? No na pewno ... Hehehe :D

Img

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Podzielenie się tym wpisem:
Delicious Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
 

Poleć ten wątek
URL:

Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Intercooler Kits | Twin Turbo Intercooler Kit - Makemegofast.com.au Sprzedam 2 03 październik 2020 13:13:52
Tłumiki sportowe Turbo Works Oferty RPMotorsport.pl 1 13 październik 2015 10:55:38
Kolektory wydechowy, wydechy cat back Turbo Works tuning sklep rpmotorsport Oferty RPMotorsport.pl 1 30 czerwiec 2015 10:55:32
Nissan 300ZX Twin Turbo Twój Samochód 5 31 marzec 2014 17:45:54
Toyota Supra Turbo '90 A/T Twój Samochód 13 04 listopad 2013 18:45:34
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Damian Majoch
Copyright Japan Elite © 2010-2019